salah Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Hei. Vet noen hvordan jeg kan redigere og/eller lage PHPfiler på en viss mappe på en server? Jeg kunne behøvd det, ettersom jeg må den lange veien med å oppdatere siden min fordi jeg har en bitteliten feil i koden eller teksten. Noen som vil vise meg hvordan? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Om du bruker et ftp-program til å laste opp så har vel de fleste et innebygd editor-program. Eller om du bruker ssh via feks putty, kan det hende servern har vim eller noe liggende inne du kan bruke Lenke til kommentar
knutoh Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Det går heilt fint å bruke php til dette... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Om du vil redigere selve html-koden fra siden så kan du feks legge hele koden i en database. Så henter du ut den å skriver den til et <textarea></textarea>. Så kan formen gå til feks update.php hvor du bruker sql UPDATE tabell osv. Var det noe slikt du mente? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 du kan fint bruke fread funksjonene på php filene og for så å putte det inn i en textarea. = Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 ... Men hvorvidt det vil være noe særlig lurt med tanke på sikkerhet og muligheten for å ødelegge egne skript ved en feiltakelse.... Lag i det minste en backup sak som kjører backup av gammel fil om du skriver den over, og en rollback funksjon så du kan laste inn den gamle filen om det skulle skjære seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå