Gå til innhold

Svart skjerm ved oppstart - No signal


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt problemer med prossesoren i det siste. Den har slått seg av pga for høy temperatur, tror den ihvertfall. Hovedkortet mitt (Asus A7n8x Deluxe) måler 30c+ ekstra i bios, derfor tror den at den blir for varm og slår seg deretter av.

 

Dette skjedde som sagt senest i går, og da jeg og søskenbarnet mitt skulle spille litt mer doom3 startet maskinen som vanlig, men ikke noe annet enn en svart skjerm var som velkomst. No signal stod det. Pc'en suser og går, men uten noe signaler på skjermen.

 

Har hatt dette problemet før, da har jeg måtte skifte hovedkort. Noen som har noen andre idèer?

 

mvh

Sigurd Kvernmoen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunner til at man ikke får skjermbilde ligger i disse komponentene:

CPU, RAM, Hovedkort, Skjermkort. Jeg anbefaler at du "søker" litt rundt på komponentene dine ser etter eventulle varme skader. Jeg svidde min cpu, fikk intent skjermbilde. men her ser det ut som om det ligger i hovedkortet som de andre postene har henvist til. men da vet du hvertfall dette til nestegang.

Lenke til kommentar

Du sa at du tidligere har byttet HK. Kan med en gang si 2 ting. HK er et bra Socket A kort, men det har 2 svakheter.

 

1. strømkondensatorene er ikke av beste sort

 

2. Det er nok at en av skruene som du skrur fast HK til kabinett er 0.00001 millimeter utenfor punktet sitt og dette vil skje.

 

Mitt forslag er som følgende. Demonter alt fra HK, og løsne litt på skruene som du har skrudd fast HK til kabinett. Sett i KUN: CPU m/ vifte, Minne, skjermkort, ta ut batteriet, og gi HK strøm. Start maskinen så!

 

Har du en eller 2 minnebrikker??? Hvis 1, la den stå i den midterste slot.

Hvis du har svidd av noen av kondensatorene på kortet vil du se at disse buler litt ut på utsiden.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...