Gå til innhold

Beste anti-virus programmet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit og kåre noe til vinner når man ikke sammenligner mot mange av de beste antivirusprogrammene slik som f.eks fsecure/fprot

Greit nok det men se på number of missed virus...Tror neppe at det er mange hvis det er noen i tatt som hadde vært like bra som Nod32 da....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har brukt NIS 2002, 2003 og 2004, disse har jeg gratis gjennom Telenor Internett. Jeg har sluttet og bruke dem fordi jeg opplevde masse problemer med 2004 utgaven. Dermed ble det AVG Free Edition og ZoneAlarm, likte de greit, og lite maskin resusser brukte AVG også, men jeg stolte ikke helt på den i og med at den er gratis. :p Så leste jeg en test på hardware.no om NOD32. Bestemte meg for og prøve den, betalte 274 kr over nettet for ett års lisens, veldig enkelt var det også.

 

 

Må få si at jeg er veldig fornøyd med NOD32, utrolig rask scanning, hyppige oppdateringer, og jeg merker ikke at den oppdaterer seg, jeg spiller mye FPS og jeg har veldig god og stabil ping, i motsetning da jeg brukte Norton Internet Security.

 

Så pr dags dato så bruker jeg kun firewallen i WinXp pro og NOD32, null virus og ingen trojanere, bruker også Adware og SpyBot som en liten ekstra sikkerhet. Hadde ikke virus før og har det ikke nå heller. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Syns Norton Antivirus er heilt greitt eg..

Norton funker vel greit om du ikke har prøvd noe annet, jeg var Norton fan i 2.5 år før jeg fikk masse problemer med den. Har AMD 64bits system, og det ble masse konflikter. Dvs ikke med andre program men med Norton it's self. :ohmy:

 

Plutselig så ble det feil i systemfilene til Norton, så forsvant lisens datoen ettpar ganger som gjorde at jeg måtte reinstallere NIS eller bruke systemoppretting, hvis da Norton ville godta det da. :no:

 

Jag har en rask maskin amd 64 3000+ men jeg merket godt at Norton trakk system resusser, spesielt i oppstarten av Windows, jeg spiller mye FPS hadde høyere ping og mer ustabil ping når jeg hadde norton inne. Og jeg merket at jeg fikk raskere linje når jeg ikke hadde Norton Internet Security inne på maskina.

 

Hvordan?

 

Jeg prøvde ved en tilfeldighet linje hastigheten min på digi.no sin side rett før jeg avinstallerte NIS og rett etter avinstallasjon, den måler både inn og ut hastigheten din. Med Norton inne så fikk jeg 1900 - 1910kb/s ned, uten NIS inne så fikk jeg 2050 - 2060kb/s ned. Har 2048/256kb/s Telenor.

 

Så etter disse opplevelsene kommer jeg nok ikke til å bruke NIS igjen.

 

 

EDIT: Hadde også det samme problemet med Norton AntiVirus, at plutselig så forsvant lisens datoen uten noen grunn ettpar ganger.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
syns at antivirus programm er alt for dyre jeg  :hrm:

Både Awaet og Avg er gratise, og de er veldig gode programmer.

hvor får jeg dem :dribble::dribble::dribble:

Du kan laste ned gratis antivirusprogrammer her:

 

AVG : http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

 

Avast: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Når det gjelder Avast, må du laste ned programmet og registrere deg (husker ikke rekkefølgen)

De sender deg så en serialkode som du må legge inn i programmet etter at du har installert den, det vil ta ca en 1/2 time før du mottar e-post fra dem. Du får opp vinduet for serialkode når du høyreklikker på avast-ikonet som ligger ved klokken og går til "Start Avast Antivirus".

Alvil Software som produserer Avast vil ikke sende deg noe mer e-post i etterkant til din e-post adresse etter at du har mottatt seriekoden.

Bare pass på at du under installeringen velger "automatic update".

Under daglig bruk vil en stemme fortelle deg når programmet har lastet ned virusdefinisjoner/ oppdatert software, det er mulig å disable denne stemmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...