Gå til innhold

Beste anti-virus programmet

Anbefalte innlegg

Du trenger en god brannmur i tillegg, f.eks. Outpost Firewall fra Agnitum.

Har firewall i routeren, skulle vel holde? Driver jo med en del ting som firewall kan sette begrensninger for... :innocent:

Tja, kommer litt ann på hva du gjør med pcen din da, men jeg har ihvertfall nytte av det. F.eks. så ble jeg en gang portscannet på lan av noen med en ganske virusbefengt pc. Det er så vidt jeg vet en del spyware o.l. som ikke kommer seg forbi brannmur.

En skikkelig brannmur burde ikke blokkere noe du ikke vil ha blokkert, det er bare å åpne porter. Kan også nevne at Outpost har et helt OK reklame&popupfilter, det tar alt ifra vanlige annonser til reklamen innebygd i f.eks. Opera og Steam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes at Norton Anti-Virus 2004 er best.

Jeg har brukt Norton i 4-5 år nå, men etter å ha sjekket litt rundt på nettet å i forumet her, så bestemte jeg meg for å prøve NOD32...

Resultatet ble at jeg har sluttet å bruke Norton etter at NOD32 fant en haug med virus som Norton ikke fant/klarte å reparere...

Lenke til kommentar

Jeg bruker Avast 4.1. Har tidligere vært en svoren tilhenger av Norton (2001, 2002, 2003, 2004), men jeg ble så lei at det brukte så sinnsykt av maskinressurser som tidligere nevnt. Popups'ene får jeg bare når en oppdatering har kommet, og det er vel en bra ting vil jeg jo si :)

Lenke til kommentar
Nod32 er et veldig bra anti-virusprogram. Søker _LYNRASKT_, er også relativt rimelig(300 kr) Test av programmet finner du her

Kan virkelig anbefale NOD 32. Køyrer det på ein gammal Duron 900 heilt fint. Brukar omtrent ikkje ressursar, men tar likevel alt som er av virus. Pappa har norton 2004 og det tar jo evighetar å starte...

NOD 32 har ikkje noke fancy grensesnitt, men det er veldig enkelt og oversiktlig.

Lenke til kommentar

Har nå gått over til nod32 etter å ha hatt NAV 2004 et års tid...nesten, og jeg bøyer meg i støvet, og sier HAIL to the master.. Er veldig godt fornøyd og kommer til å kjøpe det når trial peridoden er over. Har også prøvd McAffe, men må si at den tok kanskje 70 prosent av det jeg hadde.

Norton er bra...men den setter ned cpu egenskapen noe helt vilt...

Hail To the master Baby :D:D:D

Lenke til kommentar
Jeg synes at Norton Anti-Virus 2004 er best.

Jeg har brukt Norton i 4-5 år nå, men etter å ha sjekket litt rundt på nettet å i forumet her, så bestemte jeg meg for å prøve NOD32...

Resultatet ble at jeg har sluttet å bruke Norton etter at NOD32 fant en haug med virus som Norton ikke fant/klarte å reparere...

Har akkurat den samme erfaringen....Gå over til Nod32,...garanterer deg at du vil bli positivt overrasket...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er best idag.Det finnes flere gode på markedet som koster litt og dem som villig vekk gir bort sine gode produkter(ære være dem for det :thumbup: )Selv har jeg brukt NIS i flere år.Har vært dyktig\heldig som har holdt meg unna virus,ormer.....Jeg er meget godt fornøyd med NIS2004.Lett å bruke,oppgraderer rimelig kjapt,har en utmerket brannmur som er lett å styre.Det at Norton bruker mye ressurser tar jeg med på kjøpet :p Bruker du brannmuren i Winxp sammtidig slipper du alle"popups"om at ditt og datt har prøvd seg på maskinen din.

PS.Aldrig sitt på gjerdet å lur for lenge på om hva du skal ha av AV.Ta hva som helst,bare du har et til du finner et som duger til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg bruker for øyeblikket AVG free edition. Ble så j*vli lei av norton greiene som fikk maskinen min til å føles ut som en 486 :thumbdown:

Grunnen til at jeg brukte norton var fordi det følger med telenor adsl. Har ikke giddi å kjøpt noe, derfor bruker jeg AVG free edition intill videre. Har fungert greit, og merker ikke at det kjører engang.

Lenke til kommentar

Jeg bruker AVG Free edition... Men har en svak følelse av at det lar et par virus slippe forbi (sist jeg kjørte adaware SE fikk jeg flere beskjeder om at det var virus på maskinen, og at jeg burde bruke en virus scanner).

Laster nå ned Nod32.. er spent på å prøve det ut.

Lenke til kommentar
Kjører NOD 32, Norman Anti-virus 2004 + ad-aware.

Fornøyd med alle igrunn, men må si at NOD 32 har en rar tendens til å finne ting som Norman ikke finner/fjerner... :p

det er vel ikkje så lurt å kjøre fleire antivirus program på samme maskin.

meiner å ha lest at det kan skape problem.

Lenke til kommentar

Har brukt trend pccillin siden 99 versjonen (trend internet security nå) og har aldri hatt/vært plaget av virus. Bruker f-prot på en annen maskin og synes det også er bra.

Norton har jeg egentlig aldri likt, Har vært plaget med ustabil maskin og diverse feil og sånt når jeg har brukt norton produkter. Filscanningen synes jeg også er veldig tregt.

installerte versjon 2 en gang når det var nytt og når jeg skulle åpne min datamaskin fikk jeg feilmeldingen har ikke nok systemresursser til å kjøre denne oppgaven (hadde mye ram i forhold til det som var normalt på den tiden), måtte reinnstallere. Norton er ellers ett greit program og bruke dersom man får det stabilt og at det ikke finner på mye rart i systemet.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...