Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TelevoiPproblemer - Ip telefoni


Anbefalte innlegg

Neigitt det er fortsatt endel surr her.. Jeg får samtaler inn... Men utgående er bare surr.. Og noenganger så kommer det signaler fra samtaler jeg har prøvd på før som "henger igjen" i systemet (og muligens trakk tellerskritt) feks da jeg ringte 02000 angående min mobiltelefon, og ikke fikk brutt skikkelig da gikk den automatiske svareren der om og omigjen i bakgrunnen da jeg prøvde å snakke med andre. Noe lignende skjedde her i kveld.. Prøvde å ringe noen nummer for å teste om det funka å ringe ut og da fikk jeg ingen respons.. Men da jeg skulle snakke med fatter(han ringte INN) så kom plutselig lyden fra de samtalene jeg ikke hadde fått svar på tidligere da jeg prøvde å ringe dem. Ser dog ut som om det ikke skjer noe der nå..(Router/adapter blinker ikke på min switch akkurat nå ihvertfall. På det 02000 tilfellet så fortsatte aktivitets lampene på switchen og blinke og blinke enda jeg hadde restarta både adapteren og routeren..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arrrrggg ... ja dette er noe møkk ... det som ikke fungerer!

Ser jo at mange har problemer ..... jeg har nesten gitt opp!

 

667 kr er jo billig ... adaptern er jo vores ;-) ...... så det er OK

 

Vel, jeg testet med FWD (FreeWorldDailup) .... det fungerte utmerket!

Så det er jo ikke noe galt med selve adaptern! Og televoip login/pwd fikk jeg verifisert av en kompis med CHELLO ... så det virker også.

 

Jeg er også så (u)heldig å ha NTG Bravo ... denne lille netopia adsl-modem/router.

Hadde også køddet med SIPGATE.DE ... både med X-ten softphone og handytone.

Nå fungerer sipgate fint for meg, men bare bak den 3 routern (inkl NGT) !!!

 

Lurer på om problemet er at televoip ikke har proxy (enda) ???

Hvor mange router greier STUN/NAT egendlig å overvinne???

Må derfor Adaptern står rett bak NGT-routern?

Og hvilke porter MÅ forwardes?

 

Og det er dumt ikke televoip.no har eget forum slik som telio!!!

Endret av ca119
Lenke til kommentar

ja, er det noen som kan ringe ut i det hele tatt naa? Siden torsdag kveld kan jeg bare faa innkommende samtaler. Og jeg har adapterte foran ruteren. De kan derfor ikek skylde paa problemer med port forwarding eller min ruter. Er ikek dette fikset til slutten av neste uke, returnerer jeg adapterne jeg kjøpte.. De må dessuten få en status side som viser når de gjør noe med oppsettet sitt. Til nå har jeg godtatt at de jobber på sentralen og at det er årsaken til problemene, men det holder ikek i lengden. Eget forum hadde også vært en ide, ja.

Lenke til kommentar
Er ikek dette fikset til slutten av neste uke, returnerer jeg adapterne jeg kjøpte..

Dette er noe av prisen med og være blandt de første som begynner og bruke IP-telefoni, jeg har selv Telio og etter litt innkjøringsvansker synes jeg at det fungerer utmerket men jeg er jo klar over at ISDN-linja mi leverer en mer stabil tjeneste.

Mange gikk over til Telio og ble skuffet fordi de trodde at det var like bra som ISDN og at Telio satt med samme apparat i ryggen når noe feilet som Telenor, jeg syntes de var noe naive :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk også en forskjell tror jeg da jeg sluttet å forwarde STUN porten 3478.. Men jeg må stadig omstarte adapteren da jeg ikke lenger kan ringe ut.. DET og en omstart av routern pleier å hjelpe da.. (TROR jeg, har ihvertfall virka..)

----

EDIT: neigitt nå kl 1025 søndagsmorra er det igjen umulig å ringe ut..

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar
Jeg fikk også en forskjell tror jeg da jeg sluttet å forwarde STUN porten 3478.. Men jeg må stadig omstarte adapteren da jeg ikke lenger kan ringe ut.. DET og en omstart av routern pleier å hjelpe da.. (TROR jeg, har ihvertfall virka..)

----

EDIT: neigitt nå kl 1025 søndagsmorra er det igjen umulig å ringe ut..

har ikke fått ringt ut siden 2100 tiden i går kveld,regner med at dette er en feil hos Televoip,siden jeg ikke har forandret noe i oppsettet som har fungert perfekt.

 

Synes det også begynner å bli på tide at de klarer å fikse ringesignal for de som ringer til oss.

Lenke til kommentar

Det har fungert smertefritt for meg hele uken siden mandag da de fikset noe med mitt oppsett. Kanskje Fjodorgrim må be dem kikke på oppsettet hans?

 

Men ringelyd kommer ikke for mobilsamtaler inn. Så vidt jeg vet gjelder det ikke vanlige samtaler inn.

 

Jeg har adapteret først inntil videre.

 

Viktig også å sjekke TeleVOIP sin hjemmeside. de har endelig begynt å informere om hva de gjør på sin side. Nå står det f.eks at en restart av adapteret kan vøre nødvendig hvis det ikke virker som det skal, fordi de gjorde en oppgradering på torsdag.

Lenke til kommentar

har sett at de hadde en serveroppdatering på Fredag,flott at de informerer om dette. Ang ringesignal så var jeg ikke klar over at dette fungerer fra fasttelefon,da de som ringer meg stort sett har mobil.

 

har egentlig hatt svært lite problemer med dette,men til tider så er det periodiske problemer som jeg regner med skyldes ting utenfor min rekkevidde. Vi må også huske på at vi blir å regne som betatestere av denne tjenesten. Blir nok mer stabilt etterhvert :)

 

 

 

Edit: leif

Endret av mullemeck
Lenke til kommentar
Fungerer det bra nå for deg Mullemeck med adapteret etter ruteren? Vurderer å gjøre det, fordi jeg liker ikke å være avhengig av port forwardingen som er i adapteret.

jeg får dette til å fungere bra både med adapteret før og etter min SMC 2804.

Eneste jeg må gjøre i ruteren,av "latskapsgrunner" er å sette ip'n til adapteret som DMZ. også ta en reboot av adapteret etter å koblet om. Da funker alt som det skal. Så lenge jeg fikk det til å fungere bra slik,så så jeg ikke noen grunn tl å prøve å åpne port forport.

 

mvh

 

mulleM

Lenke til kommentar

Synd for meg med NGT .. Jeg MÅ jo ha adapteren etter routern... Da modemet er i selve routern... Hadde det ikke vært fordi at NGT koster penger i måneden hadde jeg tatt dem på flekken... Skjønt sist jeg testa telefon kunne jeg ringe ut.. Jeg fikk en mail om at de HADDE hatt noe krøll i helga.. (Ref. posten min søndag)

Jeg forwarder nå de to ringeportene og tftp + ntp portene.. men ikke STUN.. ser ut til å funke da... Bortsett fra når det stopper å funke.. :-p (Men det må være ting hos dem og ikke hos meg..)

 

EDIT: tror også NGT kunne hatt en bedre router.. med web basert grensesnitt og ikke Telnet..

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Jeg har også Nextgentel, Fjodor.

 

Og det fungerer bra. Oppsettet er som nevnt i tidligere post:

Grandstream telefonadapter mellom NGT Netopia ruter og min egen ruter til hjemmenettverk.

 

Alle porter som PC 1, PC 2 og telefonadapter trenger blir routet fra Netopia ruteren til fast ip 10.0.0.2 som er Granstream-boksen. Den sender alt videre til 192.168.2.2 (ruter hjemmenettverk) - dette gjøres ved å velge DMZ i Grandstream-menyen.

 

Blant portene jeg har routet til telefonadapteren er STUN-porten.

 

Netopia har et filter som stenger for porter under 1024, selv om de er routet. Jeg har ennå ikke åpnet for porter under 1024 i Netopia ruteren, dvs at time sync og oppdateringsportene ikke er tilgjengelige for telefonen. Har ikke opplevd problem pga dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...