Gå til innhold

Enklere form for vannkjøling, eller??...

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-04-30 00:41, Skrue skrev:

Tror egentlig ikke at man behøver å kjøre "full guffe"!

Selv en relativ beskjeden vannmengde på primærsiden vil gjøre ganske store utslag!

Bare som et lite innspill..

Hvis man skal ha tilnærmet _lik_ temperatur i begge kretser, nå man pumper 150 watt i varme på sekundær, så skal du enten ha veldig bra vanntrykk i utgangspunktet, eller en ***** bra varmeveksler...

Men har vi 3-4 grader til margin, så blir det jo noe helt annet.

Bare som et lite innspill.. hehe :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-30 01:19, Arctic skrev:

Quote:

On 2002-04-30 00:41, Skrue skrev:

Tror egentlig ikke at man behøver å kjøre "full guffe"!

Selv en relativ beskjeden vannmengde på primærsiden vil gjøre ganske store utslag!

Bare som et lite innspill..

Hvis man skal ha tilnærmet _lik_ temperatur i begge kretser, nå man pumper 150 watt i varme på sekundær, så skal du enten ha veldig bra vanntrykk i utgangspunktet, eller en ***** bra varmeveksler...

Men har vi 3-4 grader til margin, så blir det jo noe helt annet.

Bare som et lite innspill.. hehe :wink:

Ertekrok! :grin:

Kan hende at jeg rigger istand noe, bare for å prøve!

"Time vill shåvv"!

Btw; Vanntrykket har vel ikke så mye å si? Antagelig mener du vannmengde? :razz:

Dessuten; Man må ikke glemme delta-T i denne sammenheng! Tappevannet fra krana ligger jo som regel på 4-5grader, og vil dermed "rydde" skikkelig opp på primærsiden i et varmevekslersystem.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-30 01:36 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-30 01:42 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-30 01:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 01:59, Arctic skrev:

Skrue..Hva holder vi egentlig på med akkurat nå?
:grin:

ROFL! Erter hverandre litt, antagelig?

Men oppriktig talt: Temperaturforskjellene i tappevann kontra vannet i PC´n kjølesløyfe vil vel være ganske avgjørende mht. vannmengde?

Dermed behøver ikke vannmengden fra krana være så stor! :grin:

Eller?

Lenke til kommentar

Piss på radiatoren.

Selg PC-en, og kjøp en båt. Mye enklere. Dessuten så er varmeveksleren der ferdig montert. :razz:

Men helt seriøst, for andre gang(?) jeg har ikke sagt du må ha full guffe på vannet. Jeg sa du kunne ha det. Som kuriositet så kan det nevnes jeg bruker 1 minutt på og fylle 10 liter vann, med full pupp.

Ikke alle har like godt vanntrykk skjønner du! :wink:

Lenke til kommentar

Okey da. Jeg får vel gi meg, i første omgang. Men vanligvis vil man ha en adskillig større vannmengde enn den du skisserer tilgjengelig i fra huset´s vannkran!

1.mai kommer jeg til å pælme radiatoren min oppi en bøtte med tappevann fra springen, bare for å teste effekten av dette.

Og vil samtidig måle vannmengden gjennom bøtta, bare for å sjekke de faktiske behovene i denne forbindelse.

Så får vi se! :smile:

Tar sikkert noen bilder også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...