Gå til innhold

XP SP2 er klar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det andre enn meg som har problemer med uxtheme.dll etter installasjon av SP2? uxtheme.dll er nå TOTALT(!) uoverskrivbar. Selvom jeg starter maskina i sikkermodus får jeg beskjed om at den er i bruk. Resultatet av dette er at windows ser GRUFULT ut fordi jeg må bruke default theme. Noen som har en solution til dette?

På forhånd takk!

Mvh Simen

Lenke til kommentar
Er det andre enn meg som har problemer med uxtheme.dll etter installasjon av SP2? uxtheme.dll er nå TOTALT(!) uoverskrivbar. Selvom jeg starter maskina i sikkermodus får jeg beskjed om at den er i bruk. Resultatet av dette er at windows ser GRUFULT ut fordi jeg må bruke default theme. Noen som har en solution til dette?

På forhånd takk!

Mvh Simen

Lukk det meste av programmer du har gående og sett på view hidden files osv og system filer.

Deretter trykker du Ctrl-Alt-Del og går til processes, finner og velger explorer.exe og trykker på End Process.

Nå går du til File -> New task(Run) og så trykker du på browse går til alle uxtheme.dll filene og navner de om til uxtheme.old eller noe. Kopier patchet uxtheme.dll til de stedene du fant den (husk dllcache og service pack folderen).

Trykk Cancel hvis du får opp noe Windows File Protection og Yes for å beholde de ukjente filene.

Restart og vips så er det bare å theme i vei!

Edit: PS! Du har selvfølgelig uxtheme.dll patchet for SP2 før du prøver... http://vortex2050.dyndns.org:8080/

Endret av superdigg
Lenke til kommentar

På forhånd takk!

Mvh Simen

Gjør det i repair console

Lenke til kommentar
Samtidig med at SP2 kjem på Windows Update, vil det bli mogleg å bestille den på CD. MS bereknar leveringstid på oppimot 6 veker, så det kan bli vanskelig.

Det finns for augneblinken ingen spesielt tillitsvekkande kjelder på når SP2 kjem til norsk Windows (engelsk og norsk versjon vil vere inkompatible), men ei veke eller 2 etterpå er nok mest sannsynlig.

Hva med å hatt dette med i artikelen... bryr meg lite om at den tyske SP2 er klar, skjønner du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...