salah Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 hei. Jeg vet ikke hva Windows har ødelagt for meg men internetten funker ikke. Det har alltid funket og jeg har ikke pelt på en eneste instilling. Jeg bruker Linux til daglig og har egentlig ikke peiling på hvordan jeg fikser Windassen min som har ødelagt seg selv. Jeg bruker Windows bare til spill, og spilla mine funker fint online, og jeg lastet ned Skype til Windows og det funka fint også. Firefox funker ikke så jeg måtte teste IE, og det funka heller ikke. Hvorfor roter windows til internetten min uten grunn og hvordan kan jeg fikse det? Takk for svar. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Tja hva med å komme med info om hvilken windows du bruker, hvilken isp du har, hva du mener med å si "det virker ikke" (den typen feilbeskrivelse tyder på en itkompetanse på 0 nivå noe jeg antar du ikke har siden du bruker linux til daglig:) ) Og dersom du bruker Linux til daglig er du mer enn kompetent nok til å drive basis feilsøking på et os som er noe enklere antar jeg. Men først.. når du sier internet virker ikke, hva mener du da egentlig:)? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har du ADSL fra Telenor kan det være så basic at modemet har crashet, det er bare å trekke ut strømmen til modemet i et halvt minutt og plugge til så restarter modemet på nytt. Det har skjedd noen ganger for meg og da virker ikke internet, og feilmeldingen "unable to connect....." kommer til syne. Men det hjelper å vite hvilke feilmelding du får. Lenke til kommentar
salah Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har internett fra Tele2. Jeg bruker en D-Link DI-614+ router. Jeg bruker Windows XP Home Edition versjon 2001 med Service Pack 1 og alle nyeste oppdateringer. Nettverkskortet mitt er Realtek RTL-8139 C innebygget i hovedkortet mitt som er en Asus A7V-VM. Jeg vet IKKE hva som har skjedd, det eneste jeg vet er at internetten funker ikke. Det gjorde den igår kveld. Jeg har IKKE pelt på NOEN ting, og jeg har faktisk ikke rørt Windows siden igår kveld. Jeg har pelt litt inne på Kontroll panel men en ting vet jeg er feil. Før var det to nettverkskort-aktige greier inne på der, nå er det en. På den ene sto det Internett (eller noe sånt) og på den andre sto det Realtek RTL-8139C (som er nettverkskortet mitt). Nå er Internett borte fra Kontroll panel og Nettverksinstillinger. Jeg har drivd og prøvd å fikse det men får ikke til. Jeg har prøvd det som går ann å prøve. Men det er litt mistenkelig når jeg får brukt Skype og FTP programmet mitt helt fint, men ikke internetten! Noe mer info jeg har glemt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Det kan se ut som at internettoppkoblinga di er blitt slettet av en eller annen grunn. Prøv å lage en ny internettoppkobling. Klikk på start/kontrollpanel/internett options/connections og lag en ny oppkobling. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 internett fungerer fint hos meg så det er ikke problemet. du mener kanskje din oppkobling mot internett som ikke funker. og funker ftp sier du? ut mot internett? er det HTTP som ikke fungerer hos deg da? Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg bruker Windows bare til spill, og spilla mine funker fint online, og jeg lastet ned Skype til Windows og det funka fint også. Hmm. Du fekk lasta ned skype ? Korleis gjorde du det, om internetten ikkje fungerte ? Litt problem med å skjønne det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå