danielsn Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Hei, Nå har jeg besluttet at jeg skal ha opteron dualsystem. Jeg skal ha to stk. Amd Opteron 246 i maskinen. men det jeg lurer på er om MSI K8T Master2 er et godt alternativ som hovedkort, eller er det andre hovedkort å anbefale? Skjerm har jeg, så det er ikke inklusiv i budsjettet. Trenger også de andre komponentene! (litt sån statusdata) Mvh. Daniel NB! Takknemlig for svar!!! Endret 7. august 2004 av danielsn Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Hey Hey Hey! Dual Opteron og så lager du en sånn bedskjeden post... Hva er budsjettet på? Hva mer trenger du? Bruksområder? Når det gjelder hovedkortet så ser jeg at neste alternativ koster 4000 kr, så da er nok det du har valgt et godt kort. Endret 7. august 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Hey Hey Hey! Dual Opteron og så lager du en sånn bedskjeden post... Hva er budsjettet på? Hva mer trenger du? Bruksområder? Når det gjelder hovedkortet så ser jeg at neste alternativ koster 4000 kr, så da er nok det du har valgt et godt kort. Mitt budsjett er 15000-23000 kr. Jeg trenger egentlig alt dataen trenger. Vil ha en skikkelig amd-kraftpakker som jeg kan vise disse inteltypene hva en amd-maskin er god for. Har veldig lyst på dualsystem på 4ghz. En ting til jeg lurer på er om K8T MASTER2-FAR passer i et AC ryan Acrylic Case. Har lyst på litt lysshow i kabinettet. Kom med forslag til komponenter! MVH. Daniel Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 USJ! Ikke forsøple dual opteron med neon og slikt. Stilrent Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Her har vell snorreh er par ord å si. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Dagens råd: Vent med å kjøpe til nForce3 250Pro-kortene kommer. iWill har vel ett på markedet nå straks, men det er rimlig dyrt. Hold deg unna MSI K8T Master2 Far, det bruker et VIA-basert chipset som låser hele systemet ditt ved høy I/O-last. Riktignok får det plass i så og si alle ATX-baserte kabinetter. Legg dog merke til at man ikke kan bruke en hvilken som helst strømforsyning. En SSI-basert-PSU er definitivt å anbefale. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 helt enig med DesertGlow! Hold deg unna MSI KBT master2 Far!!! det som DG sier skjedde hos mei og! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Quad.no selger det meste innen dual CPU/server/workstation ting. Må også huske på at Opteron krever Registered-RAM. Prøv også å få tak i et HK som støtter quad-channel RAM (to kanaler pr. CPU). (Ville også ventet på nForce3 250 Pro ) Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 så er det viktig å huske at skal du ha dual Opteron som er veldig bra må resten av systemet også være bra, hvis ikke blir det som å kjøre Lamborgini med sykkelhjul... Så jeg vil mene at Raptor disker, god ram og et bra hovedkort er udiskutabelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå