Gå til innhold

Forslag til bærbar pc for studine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal hjelpe kjæresten til min bror og min bror å foreslå 2 bærbare maskiner og håper det er noen som kan hjelpe meg da jeg er grønn på bærbare pcer.

Pc til jenta bør oppfylle disse kravene: Lett, 15", Stilig! og til en pris av 10 - 11k.

Pc til gutten bør oppfylle disse kravene: lett spillbar og design er mindre viktig, ogs strømkapasiteten er uviktig.

Grunnen til at jeg ber om hjelp til forslag på bærbar pc er at jeg rett og slett ikke har noen formening om hva som kan være bra!(bruker og bygger bare stasjonære). Håper dere kan hjelpe meg med dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentium M? Er det en P4 for bærbare? Er ikke inne på cpu er for bærbare :blush:

Pcen til damen har en celeron på 2,8Ghz ikke en god cpu i så måte men holder til lett skolearbeid og skriving i word.

Min bror trenger en maskin han kan spille litt på og da er jo valget enten en pc med P4 eller A64?

Lenke til kommentar
Pentium M? Er det en P4 for bærbare? Er ikke inne på cpu er for bærbare :blush:

Pcen til damen har en celeron på 2,8Ghz ikke en god cpu i så måte men holder til lett skolearbeid og skriving i word.

Min bror trenger en maskin han kan spille litt på og da er jo valget enten en pc med P4 eller A64?

pentium -m er en stoy svak og ''kaldere'' cpu ...

ogsaa kjent som centrino, som er Intel pentium -m og Wlan og noe saant...

(den blir foresten ganske varm den ogsaa :p )

har engelsk tastatur (er i kreta)

Lenke til kommentar
Damens pc : kan du sikkert kjope det billigste du finner ...

Brors pc : Centrino marskin med mobile ATI eller noe lingnende 9700pro er bra  :thumbup:

Er 9700 bedre enn 9600? Leste en plass at ati skulle lansere 9800 mobile, stemmer dette?

denne er da kanskje et bedre alternativ til min bror?

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt en Amilo D 1840. Den bråker, stor strømadapter, mye crash og bluescreen. Får bare svart/hvit ut av s-video utgangen. Skjermen funker plutselig ikke og man må dra ut strømmen og batteriet. Har mye problemer med min maskin.

Jeg ville kjøpt en maskin med Pentium M.

Lenke til kommentar

Brors pc : Centrino marskin med mobile ATI eller noe lingnende 9700pro er bra  :thumbup:

Er 9700 bedre enn 9600? Leste en plass at ati skulle lansere 9800 mobile, stemmer dette?

Vel, den er vel i utgangspunktet grei, men du har jo Acer Ferrari 3200, med stor HD, 512mb minne, DVD brenner, A64 3(4)00+?, Wlan, type G osv. Nydelig. Dog koster vel den rundt 17000.

En Celeron proessor er dårlig uansett hvor mye ghz de har, så en med Celeron M hadde vært noe? omtrent samme som Pentium-M, men med halvert cache. 512kib mot 1mb. Fant forøvrig en Fujitsu Siemens Amilo POR V2000. Den har Celeron M 1.3, 40 gig disk, mener det var 512 minne, kanskje bare 256, men kan jo oppgraderes. Den har delt Intel Integrated graphics minne på opptil 64 mb, og dvd rom/cd-brenner, 51" skjerm, og Wireless G nettverk, Intel 2200. Denne koster 9990, og jeg vil si at det er det beste valget! ;)

Lenke til kommentar

Vel, den er vel i utgangspunktet grei, men du har jo Acer Ferrari 3200, med stor HD, 512mb minne, DVD brenner, A64 3(4)00+?, Wlan, type G osv. Nydelig. Dog koster vel den rundt 17000.

En Celeron proessor er dårlig uansett hvor mye ghz de har, så en med Celeron M hadde vært noe? omtrent samme som Pentium-M, men med halvert cache. 512kib mot 1mb. Fant forøvrig en Fujitsu Siemens Amilo POR V2000. Den har Celeron M 1.3, 40 gig disk, mener det var 512 minne, kanskje bare 256, men kan jo oppgraderes. Den har delt Intel Integrated graphics minne på opptil 64 mb, og dvd rom/cd-brenner, 51" skjerm, og Wireless G nettverk, Intel 2200. Denne koster 9990, og jeg vil si at det er det beste valget! ;)

Jeg har etter deres poster revurdert litt, Elitegroup Green 556 til min bror, denne har ati og pentium - m

Lenke til kommentar

51'' skerm digg...

neida menne 9600 er ca. det samma som 9700 ville jeg tro?

MCDr : har du provd og sette S videoen paa Pal og saan a ?? Den funker fett med farger den (jeg har den ikke menne alle s videoer skal funke med farge vis ikke den er fucka og fatti :D )

Lenke til kommentar

En Elitegroup ECS G553 D1500 ville vel ha hvært et godt valt for kjæresten til broren din. Vet ikke hvordan man lager direkte link til produkter hos multicom, men det er den øverste av pc'ene under G553 notebook. Den til kr 9995,-

Lenke til kommentar

Jeg har etter deres poster revurdert litt, Elitegroup Green 556 til min bror, denne har ati og pentium - m

den ser digg ut den :thumbup: helt grei. syntes jeg . bra og spille paa :thumbup:

Lenke til kommentar
51'' skerm digg...

MCDr : har du provd og sette S videoen paa Pal og saan a ?? Den funker fett med farger den (jeg har den ikke menne alle s videoer skal funke med farge vis ikke den er fucka og fatti :D )

Hvis 9600 og 9700 er det samme, hvorfor dem forskjellige navn? :whistle:

9700 er nok littegrann bedre enn 9600.

Lenke til kommentar

Sånn kjapp kommentar så har jeg en eller annen fujitsu siemens amilo d bærbar, og denne er jeg ikke fornøyd, en p4 2,4 med 256minne og 20gb hd, veldig ustabil og virker generelt sett som et dårlig produkt, selv etter at jeg sendte den på service umiddelbart grunnet fysisk dårlig hd.

Så tror jeg ville styrt unna amilo bærbare i det minste.

Lenke til kommentar
51'' skerm digg...

MCDr : har du provd og sette S videoen paa Pal og saan a ?? Den funker fett med farger den (jeg har den ikke menne alle s videoer skal funke med farge vis ikke den er fucka og fatti  :D )

Hvis 9600 og 9700 er det samme, hvorfor dem forskjellige navn? :whistle:

9700 er nok littegrann bedre enn 9600.

Det er noe bedre ja. Men ikke no kjempe. Hvertfall ikke ut ifra testene til barbara.no.

Men nå som Radeon 9800 er sluppet, skulle det gi omtrent 30% ytelsesforskjell fra 9700..

Lenke til kommentar

Prøvd det meste ja! Prøvd med mange forskjellige kabler også. Tror jeg blir nødt til å kjøpen en vga til scart kabel. Om du ser på FS sitt forum så ser du at det er en hel haug som har samme problemet og at PAL/NTSC ikke er det som er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...