Sir Spiff Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 jeg lurer på om noen av dere har noen syns punkt om vilken ev diesse jeg bør velge. Produktbeskrivelse Fujitsu Siemens AMILO A1630 - Athlon 64 - 15.4" TFT Dimensjoner (BxDxH) 35.8 cm x 26.9 cm x 3.7 cm Vekt 3.6 kg Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne Prosessor AMD Athlon 64 3400+ RAM 512 MB (installert) / 1 GB (maks.) - DDR SDRAM - PC2700 - 333 MHz Kortleser Ja Harddisk 1 x 80 GB Optisk lagring DVD+RW - integrert Skjerm 15.4" TFT aktiv matrise Grafikk-kontroller ATI MOBILITY RADEON 9700 Pro - 128 MB Lydutgang Lydkort Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Inn-enhet Tastatur, touchpad Strømforsyning AC 110/230 V ( 50/60 Hz ) Batteri Litiumion Gjennomsnittlig driftstid 1.5 time® vs Bærbar PC fra Netshop med følgende spesifikasjoner: CPU: 1,7GHz "Dothan" Minne: 512MB Harddisk: 80GB5400RPM CD-Enhet: DVD+RW Skjerm: 15" SXGA Skjermkort: ATI 9700 128MB 56K modem 10/100 nettverk 802.11g trådløst nettverk Inn/ut enheter: minnekort leser for MS/MMC/SD kort, firewire port X1, PCMCIA spor X1, LINE/MIC inn, Linje ut, paralell port, RJ-11 for 56K modem, RJ-45 port for kablet nettverk, S-video for tv ut, USB 2.0 X3, VGA port for ekstern skjerm, ett audio DJ panel (styring av cd spiller) SPDIF X1 kan noen også påpeke cpu forskjellen på disse 2. Takker Mvh Spiff Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Det første jeg la merke til var batteritiden. Amiloen hadde 1.5 time stod det, litt kort. Mens med 1557GLS så får ihvertfall jeg 4.5 timer ved surfing med wlan på. Det kommer jo selvsagt ann på hva batteritid betyr for deg, men forskjellen er ganske stor. Jeg er heller ikke så glad i widescreen skjerm, da jeg synes det blir for mye bortkasta plass i alt utenom filmer. Men det er jo også en smakssak. Forskjellen i hastigheten på prosessorene har jeg ikke peiling på. Er ikke så kjent med amd64. Du kan se om du finner noen tester av Amiloen. Barbara har 2 tester av 1557, og en av 1555. Jeg har bare positive erfaringer med 1557. Edit: Kan vel nevne at Amiloen er nesten en kilo tyngre enn 1557GLS, så hvis du skal ha den med deg mye, så er det noe å tenke på også. Endret 7. august 2004 av Blurpy Lenke til kommentar
Sir Spiff Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 jeg vet ennå ikke om jeg skal bry meg så mye om batteri tiden, sitter å tenker litt på dette. hovedsaken til at jeg skal ha bærbar pc er at jeg skal i millitæret og trenger å ha med meg en pc. har litt tid til å tenke på dette i og med at jeg ikke skal kjøpe ny pc før neste måned. brant først for netshop sin, men er ikke helt sikker lengre. vet noen ytelse forskjell på cpuene og om det er vert å ofre batteritid på ytelse forskjellen? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Etter hva jeg har lest så skal Athlon64 yte bedre i spill enn dothan. Fujitsi Siemens maskinen er en DTR (desktop replacement). Altså en skrivebords erstatter. Hvis du vil så kan du lese litt her http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...cookie%5Ftest=1 Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 3,6 kg og nesten 4 cm tykk............ bærbar ....? Lenke til kommentar
Sir Spiff Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 (endret) har lest mye om alt rundt disse 2 pcene og cpuene i dag, så nå ser netshop sin mest fristende ut. etter som ytelse forskjellen i spill ikke er så stor som forskjellen på strøm, vekt og varme på de 2 er. skal jo gjerne klare å ta den med meg rundt og edit: Takk for linken MrBlueJack Endret 7. august 2004 av Sir Spiff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå