Gå til innhold

Problemer med OpenGL-spill

sunh

Anbefalte innlegg

Jeg har oppgradert PCen min i dag, og det har vært mye kluss, men nå ser det meste ut til å fungere, bortsett fra en ting.. Når jeg quitter OpenGL-spill, så låser spillet seg. Og jeg må kille det med ctrl-alt-del osv. Har prøvd Quake II, Quake III og Doom III. Alle låser seg på samme måten når jeg quitter. Det klikker også når jeg kjører vid_restart som er en kommando for å applye nye grafikkinnstillinger (fant ikke noe godt norsk ord for apply :p).

Har installert nyeste drivere til chipset og skjermkort. Pluss at jeg har prøvd noen andre småting, men nå er jeg tom for idéer, så om noen der ute kan hjelpe hadde det vært knall :D

Her er specsa på kassa mi:

MSI KT4V (KT400)

XP 3000+

POV GF 6800 128MB

Twinmos 512MB DDR PC2700

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet jo ikke noe sikkert,man kan være at ditt hk(msi)ikke støtter agp x8 og fastwrite på.prøv og sett agp til x4 og fastskriv(fastwrite) av.har du innstalert hk drivere? kan være stor fordel og formatere når du bytter kort i pc din.

men får meg høres det ut som noen driverkonflikt,har du sett inne på dx i win.der fins det direct 3d og direct draw tester du kan prøve.

kan jo også prøve andre drivere til 6800 kortet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg har nyeste BIOS på hovedkortet, har reinstallert windows, har prøvd fast write av, får ikke endra agp speed (lol) så den forblir på 8x, har nyeste chipsetdrivere, har prøvd nyeste og nest nyeste ForceWare. Kan det være vits å teste eldre drivere på et såpass nytt kort da?

Direct 3D og DirectDraw-testene funker fint. Det er kun i OpenGL det klikker.....

Lenke til kommentar

Okay, nå er jeg happy :D

PCen min er erklært frisk, fant endelig løsningen. Noen vil kanskje si det var litt urutinert av meg å ikke teste beta ForceWare-drivere før jeg starta en tråd her, men jeg kom nå ikke på å sjekke om det var noen betadrivere ute.... Nå er det ihvertfall lagd en tråd med et spørsmål og et svar, som kanskje kan hjelpe andre der ute :).

Var ihvertfall innom www.guru3d.com en tur i sta, og så at versjon 62.20 (beta) var ute. Disse fiksa jaggu meg problemet :D

<3 <3 <3 <3 <3 Forceware 62.20

Lenke til kommentar

bra du fikk fikset det til slutt,ble nesten urolig jeg også.hadde bestilt det siste 6800 nu kortet på netshop.men da kan du svare meg på 2 spørsmål..

har pov 6800 nu tempmåler på kortet ?

og ser kortet ut som pov gt,eller er noe forandret ?

har ikke sett noen bilder av 6800 nu,derfor spør jeg.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Kortet har innebygd tempmåler.

Utseendemessig er det ikke likt det bildet netshop har av POV 6800 GT ihvertfall. Ble faktisk litt overrasket over utseendet. Det er blått, og har en kul gullfarga kant som peker mot plexien, ganske stilig. Godt mulig dette ikke er så spesielt, men jeg har ikke lagt merke til det på noen andre 6800-kort :). Er montert standard 6800-kjøler, om jeg kan kalle den det.

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Utseendemessig er det ikke likt det bildet netshop har av POV 6800 GT ihvertfall. Ble faktisk litt overrasket over utseendet. Det er blått, og har en kul gullfarga kant som peker mot plexien, ganske stilig. Godt mulig dette ikke er så spesielt, men jeg har ikke lagt merke til det på noen andre 6800-kort :). Er montert standard 6800-kjøler, om jeg kan kalle den det.

høres bra ut sunh, takk for at du svare :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmmm.. søkt google på det problemet der?

hva er et forum til når man sier at folks skal søke på problemet sitt på google? :ermm:

Eh? Hva er det du egentlig prøver å si?

Google er jo forsåvidt det første man sjekker før man spør om hjelp på forum, og i svært mange tilfeller så finner man faktisk det man leter etter på google. Mange forstår ikke dette, og derfor må jeg spørre. :)

Lenke til kommentar

Vil bare si at det er ikke sikkeret det var drivern som fiksa problemet allikevel.

Det var antakeligvis pga at jeg kjørte windows over 2 skjermer at det klikka... Tro det eller ei...

Dualscreen-oppsettet ble jo sletta da jeg avinstallerte den gamle drivern, så det er ikke så rart jeg en stund trodde det var drivern som fiksa problemet.... :p

Lenke til kommentar

ser kortet slik ut,er det ingen kjøling på rambrikkene ?

http://picserver.org/view_image.php/2T5ML6.../picserver.jpeg

http://picserver.org/view_image.php/ETMNH4.../picserver.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...