Xantix Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har kjøpt tv-kort og det fungerer veldig bra. Det er terratec cinergy t600 jeg har. Det er mulig å komprimere opptak i mange ulike formater men alle andre enn dvd format blir betraktelig mye dårligere enn originalen. Ikke bare litt men VELDIG mye. Problemet er jo da at i dvd format så blir filene usannsylig store!!! 3 min er godt over 100 mb. Trenger da tips til hva slags program jeg bør bruke sammen med tv-kortet eller etterpå for å komprimere opptakene. Et program alla de som benyttes til å lage divx filmer. Mange av dem er i VELDIG bra kvalitet, dvd-rip og da snakker vi om ca 2 timer på ikke noe særlig mer enn 800 mb. Enn venn av meg sliter med noe av det samme, han bruker digitalt kamera og ønsker å brenne ut i like bra kvalitet på dvd plate, men sier at 5 - 10 min er på over 1 gb. Takk til alle gode tips, X. Lenke til kommentar
titus Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har samme kort. Bruk IuVCR til å capture til AVI-fil. Ikke bruk WINDVR, da får du bare mpeg-filer. Med kraftig maskin kan du f.eks. capture i format 352x288 med DIVX-format. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Skal teste det ut, men hva med et program som komprimerer filene i tilnærmet like god kvalitet som original når det lagres fra digitalt kamera og på disken? Eller kan også IuVCR gjøre jobben selv, uten tv-kort? Eller dersom filene allerede ligger på disk. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 http://www.divx.com/divx/drdivx/?cid=52drdivx Lenke til kommentar
titus Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Er du kvalitetsfrik, lagrer du først lossless-komprimert (huffyuv), deretter kjører du et program for å komprimere, f.eks. Virtualdub med divx 5.2 Pro (mener den er gratis og uten spyware i hvert fall et halvt års tid fremover) eller Xvid. Støy på TV/VCR gjør at du ikke kan komprimere på langt nær så godt som ved DVD-rip. Et tips er å bruke et filter som reduserer støyen (og filstørrelsen) - jeg bruker "preprocessing: strong" i Divx 5.2 Endret 7. august 2004 av titus Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg har samme kort. Bruk IuVCR til å capture til AVI-fil. Ikke bruk WINDVR, da får du bare mpeg-filer. Med kraftig maskin kan du f.eks. capture i format 352x288 med DIVX-format. med WinDVR får du bedre kvalittet også kan du da re-encode mpeg filer med VirtualDubMod eller Dr. DivX Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Prøver å ta opp med divx, men får da bare med divx merket på alle opptak. Er det noen mulighet for å fjerne dette slik at det ikke blir tatt med? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 The DivX logo that appears in the lower right-hand corner of a video during the first few seconds of playback is intended to show both that the video was encoded with DivX and that the genuine DivX decoder is being used to decode the video. The logo is overlayed during playback and is not actually encoded into the video itself. You can prevent the logo from being displayed by accessing the Config.exe tool in the DivX group under Programs on your Start menu. Check the option that reads "Disable logo" on the Quality Settings page and click OK. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Takk:) Hva er forskjellen på dix og xvid, og hvilken bør jeg velge? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Vet ikke. Kanskje her står noe http://www.gp32x.com/board/lofiversion/index.php/t14554.html EDIT Eller her http://www.divxmovies.com/faq/ Endret 18. oktober 2004 av jokab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå