Lokaltog Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Fatal error: Call to undefined function: file_get_contents() in /mnt/home3/x/xs/xsclan/public_html/nstnews/admin.php on line 309 Serveren som scriptet kjører på har en for gammel versjon av PHP. file_get_contents() er en funksjon som bare er tilgjengelig i PHP 4.3.0 og nyere. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Og hvordan lager jeg maler da? (PHP, HTML?) Hvorfor snakker du om en mal/template hele tiden? Hva er det du vil? Hva skal du her i WDS? WDS-regler: Vit hva du vil og hvorfor du er her Ikke bruk tables på en side med mindre du lager en tabell Bryter du noen av punktene over, får du ikke svar. *Reglene er ikke offisielle ennå. Det er også utrolig enkelt å lage templates til, som jeg har laget (litt elendig, med dog for å vise) på http://drange.net Grunnen til at jeg spurte var egentlig det at jeg la til cutenews på sida mi, og at jeg trenger å style den så den passer litt mer inn. Ettersom jeg ikke visste hva en template var, eller hvordan man lagde/modifiserte en, føltes det naturlig å spørre i den tråden hvor jeg ble kjent med uttrykket Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Fatal error: Call to undefined function: file_get_contents() in /mnt/home3/x/xs/xsclan/public_html/nstnews/admin.php on line 309 Serveren som scriptet kjører på har en for gammel versjon av PHP. file_get_contents() er en funksjon som bare er tilgjengelig i PHP 4.3.0 og nyere. Er det så gammel på start.no? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 ... Ikke bruk tables på en side med mindre du lager en tabell Når du snakker om sola... Cutenews er, etter hva jeg kan se, en flittig bruker av tabeller med Border ="0" selv om det strengt tatt ikke er nødvendig. Kanskje har det noe med templaten, er ikke helt sikker på dette. Men etter å ha prøvd det ut vil jeg utvilsomt anbefale det til noen andre som ikke ønsker/orker å lage et eget publiseringsystem. Meget enkelt og funksjonelt, for ikke å snakke om at det er gratis. Hvis du har en noenlunde god kunnskap om HTML og CSS vil jeg tro du ganske enkelt skulle greie å lage dine egne templates. Dette kan gjøres i administrasjonsiden (/[mappendulacutenewsti]l/index.php), så Options og Edit templates. Endringen av stilen skulle være ganske så selvforklarende når du trykker på de forskjellige elementene du vil endre, men hovedpoenget er å endre "skallet" rundt variablene som CuteNews erstatter. F.eks i Comments har du fire variabler, {author}, {mail}, {date}, {comment} som i koden blir erstattet med det relevante. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Får det forsatt ikke til å virke! og by the way guys, ON-TOPIC plz? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Fortell hvilken feil-melding du får. ikke bare si "det virker ikke, hva skal jeg gjøre!". Det er mye lettere å løse et problem når man faktisk vet hva problemet er Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Ser han har home.no.net som server for hjemmesiden sin. Og de støtter ikke den versionen php som CuteNews bruker... Endret 7. august 2004 av ace_ventuora Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Og hvordan lager jeg maler da? (PHP, HTML?) Hvorfor snakker du om en mal/template hele tiden? Hva er det du vil? Hva skal du her i WDS? WDS-regler: Vit hva du vil og hvorfor du er her Ikke bruk tables på en side med mindre du lager en tabell Bryter du noen av punktene over, får du ikke svar. *Reglene er ikke offisielle ennå. Når de reglene blir ofisielle skal jeg lære med tables skikkelige og hjelpe alle som spør .. Edit: Hvem bestemmer reglene? Forumstyret? Tror aldri de hadde godtatt noe sånt. Endret 7. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ser han har home.no.net som server for hjemmesiden sin. Og de støtter ikke den versionen php som CuteNews bruker... Jeg har home.no.net , og installerte akkurat cutenews... funker knirkefritt Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Og hvordan lager jeg maler da? (PHP, HTML?) Hvorfor snakker du om en mal/template hele tiden? Hva er det du vil? Hva skal du her i WDS? WDS-regler: Vit hva du vil og hvorfor du er her Ikke bruk tables på en side med mindre du lager en tabell Bryter du noen av punktene over, får du ikke svar. *Reglene er ikke offisielle ennå. Når de reglene blir ofisielle skal jeg lære med tables skikkelige og hjelpe alle som spør .. Edit: Hvem bestemmer reglene? Forumstyret? Tror aldri de hadde godtatt noe sånt. Kan nesten garantere deg at det ikke er offisielle regler og aldri vil bli offisielle regler. Tvang har aldri vært løsningen, og vil aldri bli det heller. [/OT] Til trådstarter: Har du husket å legge inn PHP-kodesnutten fra README inn i php-filen du kjører? Har du husket å sette rett filendelse på siden (siden din er for tiden lagret på en vanlig .html-fil, som ikke kan brukes til cutenews)? (*.php) Har du fått installert scriptet? Funker administrasjonen? Å bare si at det ikke funker er ikke til hjelp for hverken deg eller meg. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Til trådstarter: Har du husket å legge inn PHP-kodesnutten fra README inn i php-filen du kjører? Har du husket å sette rett filendelse på siden (siden din er for tiden lagret på en vanlig .html-fil, som ikke kan brukes til cutenews)? (*.php) Har du fått installert scriptet? Funker administrasjonen? Å bare si at det ikke funker er ikke til hjelp for hverken deg eller meg. Sorry, men som sagt, jeg er helt gresk på det området med koding Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Hvor langt kom du? Fikk du lastet opp CuteNews? Fikk du "installert" det? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Jeg unzipe mappa, la den inn på ftp'n gjorde om det som skulle gjøres om til 777, men kommer ikke inn på index.php fila! Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Ser han har home.no.net som server for hjemmesiden sin. Og de støtter ikke den versionen php som CuteNews bruker... Jeg har home.no.net , og installerte akkurat cutenews... funker knirkefritt Hvorfor fungerer da ikke min, og har fått forklart at freilen skyldes at php versionen er for gammel? Bruker de 100 år på å oppdatere servere? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvorfor fungerer da ikke min, og har fått forklart at freilen skyldes at php versionen er for gammel? Sjekk selv da vel. » http://home.no.net/heinweb/info.php Lenke til kommentar
gather Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) hører ikke denne tråden hjemme i phpforumet? Endret 8. august 2004 av gather Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvorfor fungerer da ikke min, og har fått forklart at freilen skyldes at php versionen er for gammel? Sjekk selv da vel. » http://home.no.net/heinweb/info.php Akkurat! PHP Version 4.1.2 Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 hører ikke denne tråden hjemme i phpforumet? Nei Lenke til kommentar
gather Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 jau det gjør den.. fordi trådstarter spør om noe som det brukes php til Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 hører ikke denne tråden hjemme i phpforumet? Nei Dette er da mer php enn html og css da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå