Torjus Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Heisann... Jeg har sånn ca 0% prosent peiling på PHP og 2% peiling på HTML (Det vil si at jeg greier og legge inn counters i HTML koden osv) Jeg er webmaster på denne counter-strike clanen sin hjemmeside: www.csclan-vip.tk | http://home.no.net/klux2k Det jeg lurer på er, om de som er members kan feks logge seg inn og bare ha tillgang til et skjema der de kan skrive en artikkel og så blir den automatisk publisert? (kan evt gjøre det manuelt, men helst automatisk) Er dette mulig? Hvis ja, kan noen av dere evt lage det for oss? Takk for svar, mhv FuZzY^ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Tror CuteNews fungerer utmerket til det du beskriver. Ta en titt på det, ekstremt enkelt å installere og administrere. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Ta en titt på det, ekstremt enkelt å installere og administrere. Hmm... ekstremt enkelt? oi Jeg gjør det som står i manualen men får det ikke til Finnes det en über n00b bruksanvining på det eller et annet påloggings greie? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Det du gjør er å laste opp hele innholdet av zip-filen til en egen mappe på serveren, deretter må visse filer CHMOD'es (til 777) etter hva som står beskrevet i readme-filen. Deretter går du til http://home.no.net/klux2k/mappenduladetit/index.php og følger instruksjonene på skjermen. Om du ikke har installert riktig, vil du få opp melding om dette. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Husk at hovedsiden må inneholde; <? $number = "8"; include("mappen_du_la_det_i/show_news.php"); ?> Verdien på $number er antall innlegg du vil vise. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ta en titt på det, ekstremt enkelt å installere og administrere. Hmm... ekstremt enkelt? oi Jeg gjør det som står i manualen men får det ikke til Finnes det en über n00b bruksanvining på det eller et annet påloggings greie? Ja, ekstremt enkelt. Du pakker ut filene, legger de i en mappe som du kaller "news", går inn den news-mappen via http, og du får opp et installasjonsvindu, gjør du ikke? Det er første punkt. Hvis ikke det kommer opp, har du pakket de ut feil eller lagt de opp på feil sted. Det er også utrolig enkelt å lage templates til, som jeg har laget (litt elendig, med dog for å vise) på http://drange.net Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Jeg kunne også trenge noe sånt som dette... Men, jeg skjønte det heller ikke helt. For det første, hva vil det si å utføre CHMOD? Og hvor på drange.net var den templaten? EDIT: Post #400! Endret 7. august 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 chmod er en unix-kommando som setter rettigheter. Det er den til høyre. En annen jeg har brukt er på denne siden. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 chmod er en unix-kommando som setter rettigheter. Det er den til høyre. En annen jeg har brukt er på denne siden. Men hvordan bruker jeg CHMOD da? Og hva er forresten en template? Noe lignende som et CSS-ark? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) chmod er en kommando du finner i de fleste FTP-klienter. Du høyreklikker på mappe eller fil, og velger CHMOD 777. Ellers skriver du chmod 777 fil En template er en mal, på godt norsk. Endret 7. august 2004 av drange_net Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Og hvordan lager jeg maler da? (PHP, HTML?) Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Nå har jeg prøvd dette her, men får ikke gjort filene til chmod 777, bare chmod...?hva er galt? har jeg en gammel ftp? og etter at jeg har chmod'da de, får jeg ikke åpnet eller slettet eller noe som helt med den mappen. hva skjer? Endret 7. august 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Mest trolig må du først trykke på CHMOD, deretter hake av i alle boksene, deretter 'apply' eller lignende Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) ja, nå fikk jeg åpna mappen.takker mr.berg! Men jeg får fortsatt ikke dette til?.... er det noen som har tid til å ta dette veldig sakte...? få med absolutt ALLE punktene! Endret 7. august 2004 av VgaR Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 gkort sånn som det står i readme, men får opp dette når jeg skal på pungt 4 i install: nsTNews v2.0.3 .::.. localhostInstalation process Fatal error: Call to undefined function: file_get_contents() in /mnt/home3/x/xs/xsclan/public_html/nstnews/admin.php on line 309 Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 en ting: har home.no støtte for php? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 en ting: har home.no støtte for php? Nei. Men home.no.net har ( www.start.no ) Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 er det kanskje derfor jeg ikke får det til da? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 ja.. Skift til www.start.no Gjort sånn som det står i readme, men får opp dette når jeg skal på pungt 4 i install: nsTNews v2.0.3 .::.. localhostInstalation process Fatal error: Call to undefined function: file_get_contents() in /mnt/home3/x/xs/xsclan/public_html/nstnews/admin.php on line 309 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Og hvordan lager jeg maler da? (PHP, HTML?) Hvorfor snakker du om en mal/template hele tiden? Hva er det du vil? Hva skal du her i WDS? WDS-regler: Vit hva du vil og hvorfor du er her Ikke bruk tables på en side med mindre du lager en tabell Bryter du noen av punktene over, får du ikke svar. *Reglene er ikke offisielle ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå