Gå til innhold

PS! Har markert et ansikt, enkelt marekre alt anna

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har markert et ansikt midt i et bilde, så vil jeg at alt annet skal bli markert? Poenget er da at jeg skal ha ansiktet klart, så vil jeg ha motion blur på alt annet, så det ser ut som ansiktet beveger seg drit fort.

Dårlig forklart, men skjønner dere? Jeg vil ikke markere alt unntagen ansiktet med sånn markeringsverktøy liksom. Har markert det jeg IKKE vil at skal være med når jeg bruker motion blur. går det ann? Liksom vende rundt på det?

På forhånd takk :)

EDIT:

Fant ut en måte:

Jeg kunne ta å kopiere ansiktet å lime det inn i et layer som ligger høyere opp, så blurer jeg alt på det originale layeret. Da vil ansiktet i det øverse layeret forbli skarpt og resultatet er sånn jeg vil ha det. Men finns det en løsning som er mere lik den jeg beskrev over?

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg har markert et ansikt midt i et bilde, så vil jeg at alt annet skal bli markert? Poenget er da at jeg skal ha ansiktet klart, så vil jeg ha motion blur på alt annet, så det ser ut som ansiktet beveger seg drit fort.

Dårlig forklart, men skjønner dere? Jeg vil ikke markere alt unntagen ansiktet med sånn markeringsverktøy liksom. Har markert det jeg IKKE vil at skal være med når jeg bruker motion blur. går det ann? Liksom vende rundt på det?

På forhånd takk :)

EDIT:

Fant ut en måte:

Jeg kunne ta å kopiere ansiktet å lime det inn i et layer som ligger høyere opp, så blurer jeg alt på det originale layeret. Da vil ansiktet i det øverse layeret forbli skarpt og resultatet er sånn jeg vil ha det. Men finns det en løsning som er mere lik den jeg beskrev over?

Hei.

Du skriver ikke hva for et program du bruker.

Men, om det er Paint Shop Po, så kan du markere ansiktet, og så trykker du "selections", og så videre på "invert".

Have a nice day :p

Jan

Lenke til kommentar

Du burde kanskje ha spurt i programmering forumet. Men selvfølgelig fins det en bedre måte enn å sette til en ny layer. Forutsetter at du bruker Photoshop siden topicen sier PS.

Det du gjør er at du altså markerer ansiktet,

høyreklikker og tar Select Inverse. Deretter går du på Filter>Blur>Motion Blur, Og vips da har du alt blurra utenom ansiktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...