Gå til innhold

praktiske spørsmål om SX1

Anbefalte innlegg

Når man først snakker om SX1, så kan man jo nevne det som eg i alle fall hadde likt å vite før eg kjøpte min. Har nå hatt den noen måneder og her er det eg har erfart.

1. Telefonen har et ringenivå som ikkje holder mål. Her skal man virkelig skjerpe seg for å høre at den ringer, spesiellt i et litt støyende miljø. Skulle ikkje forundre meg om den er en av de mobiltelefonene med aller lavest ringelyd?

2. Den innebygde MP3 spilleren gir etter mitt øre en utmerket lydkvalitet, det er bare synd den har en lei tendens til å låse seg mellom sangene. Dette skjer så ofte at den er mer eller mindre ubrukelig. Har prøvd andre mp3 spillere, men de vil enten ikkje kjøre i det hele tatt, ellers så gir de for dårlig lyd. MP3 spilleren var en av de vektigste grunnene til at eg valgte SX1, og så langt har den ikkje svart til forventningene.

3. Tastene gav meg en lei hodepine noen dager, men det gikk merkelig nok over.... ;-)

Ser at man snakker om 5% økning i volum, noe som er et skritt i riktig retning, men det kan umulig være nok til at den kan sammenlignes med andre telefoner?

Og man kan jo håpe at de nå endelig klarer å lage en fungerende mp3 spiller når de så langt (til og med fw12) ikkje har klart det. :-(

Håper ikkje dette oppfattes som dritt kasting, for det er ikkje meningen. Eg er stort sett fornøyd med telefonen, men disse manglene er så pass graverende at det ville være synd om noen handlet telefon uten å være klar over dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte heller aldri MP3 spilleren. Gikk raskt over til oggplay. Funker utmerket. Flott lyd og godplaylist og fete skins. (ikke så mange å velge mellom enda da men)

Tastene var uvant og plagsomme i starten men en vanesak.

Ringenivå er ja for lavt. Men mobilen har vibrator, noe som gjør at det er mer enn dugbart for meg om jeg ikke skulle klare å høre at den ringer. Men dette er selvsagt opp til hver enkelt hva de syntes.

Hadde store stabilitetsproblemer i starten på min. Ble levert med sw07. Skiftet over til 12 og det ble bedre men fortsatt litt henging i ny og ne.

Fikk sw13 fra service center. Følte den bugga litt istarten. Men nå har jeg brukt den noen uker og telefonen har oppført seg som et englebarn siden.

Jeg for min del syntes SX1 er en kongebra telefon med flere praktiske og flotte muligheter, men har hatt endel problemer i starten med dårlig sw. Dette ser ut til å forsvinne og det er flott.

Kan også nevne at jeg gikk fra en S55 til SX1. Og det som var mest surt for min del i overgangen var størrelsen. Men det er en vanesak dette også. Har ikke telefonen i hånden heletiden heller. Når jeg oppdaget alle mulighetene ga jeg stort sett blaffen i størrelsen.

Lenke til kommentar
Kun for å få dette oppklart: er USB kabelen inkludert i salgspakken?

Mange nettsider sier at den er inkludert, men også noen andre som sier at kabelen må kjøpes hver for seg.

Jeg kjøpte nettop en Siemens SX1, og der fulgte det med usb-kabel og stereo headset/handsfri.

Har sjekket mange butikker, og alle leverte med usb-kabel.

Lenke til kommentar

Takk, takk. Skal endelig bestille SX1 nå, siden den gir mest for pengene. Kr 990 på Siba mot kr 2.800 for en Nokia 7610, så egentlig er det en no-brainer for meg.

Og etter å ha lest mange nettsider som har testet kameraet til denne telefonen (spesielt fra threegmobile) kan jeg konkludere at kameraet tar veldig gode bilder, nesten på linje med Samsung telefoner (noen som er uenig?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...