Gå til innhold

skjerm kort til bærbar PC!?

Føss

Anbefalte innlegg

en venn av meg skal kjøpe bærbar PC men tviler litt på grafikk kortet... det er et slikt innebyget intel 855 bla bla bla, og han lurer på om det er vanskelig å sette inn skjermkort i en bærbar PC og hvor man kan få kjøpt et radeon mobile eller geforce, og en ting til er mobile kortene like kraftige som de man bruker i vanlige datamaskiner? f.eks. radeon 9600 mobile er det like bra som et vanlig 9600?

håper noen kan svare!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tvilsomt at det går an å sette inn et kort i den PC-en i det hele tatt...

Ytelsen på grafikkortene er veldig god... F.eks dagens 9700 Radeon Mobile kan jo klare Doom 3 og andre krevende spill behagelig nok.

Den PC-en du snakker om har allerede integrert grafikk så det er mulig at det er ikke gjort plass på hovedkortet for å sette inn noe annet.

Det er også vanskelig å bytte kort på bærbare, da de ulike produsentene har forskjellige standarder. Så det er mulig at du må for eksempel bestille kort fra Dell om du har kjøpt PC-en der... (bare et eksempel)

Og sette grafikkort i en bærbar er også litt mer kronglete enn å sette i en vanlig stasjonær PC...

barbara.no har en guide om hvordan man bytter grafikkort og du burde ha posta denne der også...

Lenke til kommentar
Det er tvilsomt at det går an å sette inn et kort i den PC-en i det hele tatt...

Ytelsen på grafikkortene er veldig god... F.eks dagens 9700 Radeon Mobile kan jo klare Doom 3 og andre krevende spill behagelig nok.

Den PC-en du snakker om har allerede integrert grafikk så det er mulig at det er ikke gjort plass på hovedkortet for å sette inn noe annet.

Det er også  vanskelig å bytte kort på bærbare, da de ulike produsentene har forskjellige standarder. Så det er mulig at du må for eksempel bestille kort fra Dell om du har kjøpt PC-en der...  (bare et eksempel)

Og sette grafikkort i en bærbar er også litt mer kronglete enn å sette i en vanlig stasjonær PC...

barbara.no har en guide om hvordan man bytter grafikkort og du burde ha posta denne der også...

Det funket fint på min Dell Inspiron 8600 med R9600pro Turbo 128mb kort. Det svidde seg, og jeg fikk tilsendt nytt, og jeg byttet det selv. Måtte løsne 4 stk skruer bare. Men om det er like enkelt hos andre, vet jeg desverre ikke...

Og det er MULIG det går på de hovedkortene du må dele med og, at det faktisk vil la seg gjøre å fjerne grafikkbrikken. Mulig det vil gå, mulig ikke. Noe av dette er jo veldig avhengig av kjøleløsningen og...

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...