Lantador Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 har satt opp et netverk som består av 2 pc'er med xp på, men hvordan skal jeg gjøre så maskinene finner hverdandre, det står at alt er som det skal, men når jeg trykker på netverk iconet får å komme inn på den andre pc'en funker det ikke. Kan du hjelpe meg? Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Søk etter den andre maskinen med søk-funksjonen Lenke til kommentar
viggo Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Trykk Start -> Run... ->"<maskin navn>" Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 har prøvd begge metodene, men får bare opp timeglasset, så står d der i noen minutt deretter blir det borte, ingenting har da skjedd Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Last ned IP agent (Eller sjekk hva din IP er) og forsåk å pinge maskinene. Om dette virker er det kontakt. Har du firewall, kan dette lage problemer. Hvilkle protokoller har du installert? Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 og hva vill protokoller si? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 regler for kommunkasjon mellom datamaskiner. sjekk egenskaper for nettverk. f.eks: tcp/ip ipx/spx netbios +++ Lenke til kommentar
thotta Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Slet litt med det samme selv. Måtte iallfall la alle maskinene være medlem av samme WORKGROUP.(Settes i properties på MyComputer et sted) (Med mindre dere har opprettet et domene da...sikkert ikke) Vi opplevde dessuten at det var best å sette faste IP adresser for alle maskinene. Fra 10.0.0.2 og oppover. Før vi gjorde dette måtte vi søke etter maskinene for å finne dem, de kom altså ikke automatisk opp i MyNetworkPlaces. Når dette er gjort skal alle maskinene være tilgjengelig fra MyNetworkPlaces--> Microsoft Windows Network -->NavnPåWORKGROUP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå