Gå til innhold

Panasonic PV-GS120 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du

Ja, jeg tror det er et godt valg, da det er meget lite og hendig, og lett å ta med overalt. Jeg har prøvd "Storebror" MX500 og det var meget bra, men en del større. Det mest negative med GS120/200 er at den elektroniske bildestabilisatoren er meget dårlig, så skal du bruke zoomen mye lønner det seg med tripod. Når deg gjelder det viktigste, nemlig videokvalitet så er det nok ingen i denne prissammenheng som er bedre, jeg prøvde også Sony DCR-PC330 og når det kom til naturlige farger var Panasonic en god del bedre en Sony som er et 1 CCD kamera. Jeg var på elkjøp i dag og kjøpte GS200 til 11995-, så nå har jeg batteriet på ladning, og skal prøve det skikkelig i morgen.

Lykke til med valg av kamera

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp returnert en GS 200 i dag. Grunnen er som nevnt her en meget dårlig bildestabilisator. Og når kamera er såpass lite som det er er det vanskelig å filme stabilt med zoom. Det er ikke snakk om full zoom men 3x og oppver, da blir det meget hakkete. Jeg har prøvd en MX 500 tidligere som er meget bra. GS 200 er ikke i nærheten til 500. Har også noe erfaringer med PC 330 som er et god kamera. Den har en mye bedre stabilisator enn GS 200. Fargene er derimot klarer med GS 200.

Jeg kommer nok til å skaffe meg arvtakeren til 500, GS 400. Panasonic er et mye bedre kamera enn fortjent her på forumet. Her får du mye for pengene.

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor panasoic ikke er mer "pop" på dette forumet. På andre utenlanske forum er "panny" som de sier meget populært, og etter å ha prøvd de, har jeg ikke problem med å forstå det.

Sparchy

Nå har jeg prøvd bildestabilisatoren på GS200, og etter å ha lest all negativ omtale angående stabilisatoren på GS200, som er elektronisk og ikke optisk, så må jeg faktisk si at jeg er positivt overasket. Jeg filmet om kvelden rundt 19:00 -20:00 (overskyet), og med maks zoom og bildestabilisatoren innkoblet var det stor forskjell, selvfølgelig kan den ikke sammenlignes med Panasonics MX 500 optiske stabilisator, men den gjorde jobben, ihvertfall til en viss grad. Jeg tror det beror mye på teknikk, om å holde armene tett inntill kroppen. Det stabilisatoren gjør er jo ikke annet enn at den øker lukkerhastigheten til 1/250, dette kan vel også gjøres manuelt?, med med enda raskere lukkerhastiget.

Når det gjelder widescreen funksjon, så er nok MX500 bedre, når jeg spilte av bånd tatt med MX500 viser TVn ekte widescreen(TVn stiller automatisk om til riktig signal), og når jeg spiller av bånd tatt med GS200 tatt med cinema funksjon, viser TVn "movie expand 16:9", vet ikke helt hva forkjellen er mellom disse "modene".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...