Ildflue Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Oki, jeg skal lage en tennings lås somer så enkel at det skal bare være en Bryter som "bryter" kretsen til strømknappen min. Men til den skal jeg også ha et To-Farga LED som jeg har liggende. Når Låsen er "sluttet" skal det lyst Grønt, men når den er "brutt" skal det lyse Rødt Jeg kan koblingene og alt sånt med det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvor jeg kan få strøm til LED'en for dette skal kunne lyse mens PCen er avslått også. Det skal forutsette at strømkontakten er i PSUen min da. Skal ha alt mellom 3-12V. Er det noe sted på HK eller PSU hvor jeg kan få strøm selv om PCen er av? Endret 6. august 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Frodehf Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Det er meget muligt, men eg veit ikkje kor. For på dei fleste hk lyser det ein led sjølv om pc en er slått av. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Det er det jeg mener. Hmm. Jeg peller fram multimeter i morra og ser om jeg får noen svar. Hvis ikke noen andre vet det da? Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Det kommer 5v standby fra PSU. Se på guiden på OK.no hvor i atx-pluggen hvor den er. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Men er det spenning i denne selv om Pcen er avslått? Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Så lenge kabelen sitter i bak så. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 er en grønn ledning i atx pluggen... det er 5volt i denne så lenge kabel'n står i bak.. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Ehhh. Hvis jeg slutter denne med en Svart ledning så starter Pcen. så jeg regner med at det skjer hvis jeg har et LED der også. ^^ Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ehhh. Hvis jeg slutter denne med en Svart ledning så starter Pcen. så jeg regner med at det skjer hvis jeg har et LED der også. ^^ Nei, det er ikke sikkert! Du får en mye mindre strøm med en lysdiode enn med å koble denne opp mot jord! Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Hmmm. Er det ingen andre steder å få strøm. Det lyser jo på Hket mitt når Pcen er av. er det den grønne ledningen?? Tviler Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Yeah! Da er det den lilla ledningen jeg kan/skal koble meg på. Det blir fett. Gleder meg til jeg får det til. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Dersom du ikke hadde visst det allerede... kunne du prøvd å måle spenninger mellom jord og de forskjellige fargene mens pc'en var avskrudd Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Ja, men jeg lurte på om det var noe sted på HK hvor den var noe strømuttak jeg kunne bruke. Jeg vil helst slippe å lobbe på ATX-kontakten for da mister jeg jo garantien på PSU Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Bruk eit rele og finn 5v+ i psu en. Kobl rele`et slik att det activerast når su starta maskina. Kobl på 12v drevkontakt. Ole-Johan Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hmm... det du kaaaan gjøre... er å bruke et par batteri... en lysdiode trekker jo ikke store strømmen akkurat Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jepp. Sats på eit rele. Og 2 store batteri blir 3v. Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Kan du ikke bare fikse en usb da?? for jeg har en usb vifte, å så lenge jeg har strøm på pc, så er det strøm i den Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hmm... tar ikke usb'en strøm fra 5V'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå