Gå til innhold

pcen min har klikka ! det kommer bare en sirene!

Anbefalte innlegg

jeg har følgene oppsett:

NEC DVD-brenner 1300A

AMD Athlon XP3000@XP3600

EPoX EP-8RDA3+

Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM

2 Stk Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Thermaltake Volcano 9 CPU-Vifte

A1365 Socket A AMD XP3400+

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns

AGP, "Ultra/1100TV-DVI", Retail

----------------------------------------------------------

Dette har jeg prøvd: resette cmos, dratt ut bios batt. og det kommer ikke noe bilde bare en sirene og en feilmeldings kode på hk displayet som er: p1 eller pi!

jeg fikk den til og starte i går etter og ha dratt ut bios batt. men over natten så var den død igjen og jeg prøvde det samme! ps: har skiftet bios batt i dag!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der kommer med 99% sikkerhet av at vifta di ikke går på høyt nok rpm..

Har bygd over 50 maskiner basert på Epox kort de siste 6 mnd, og har opplevd dette endel ganger før.. Dette skjer hovedsaklig når det er snakk om temperaturstryrte, og/eller meget stillegående vifter.. Hvis du har en skikkelig bråkebøtte av en vifte liggende kan du jo alltids plugge inn denne for så å slå av monitoring av vifterpm i bios...

Lykke til

Lenke til kommentar
Det der kommer med 99% sikkerhet av at vifta di ikke går på høyt nok rpm..

Har bygd over 50 maskiner basert på Epox kort de siste 6 mnd, og har opplevd dette endel ganger før.. Dette skjer hovedsaklig når det er snakk om temperaturstryrte, og/eller meget stillegående vifter.. Hvis du har en skikkelig bråkebøtte av en vifte liggende kan du jo alltids plugge inn denne for så  å slå av monitoring av vifterpm i bios...

Lykke til

jeg har manuell justering av vifta! og den går på 3600rmp! så det burde være mere nok!

ps: jeg kommer ikke inn i bios!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det ingen (inklusive trådstarter) som ikke er istand til å benytte Google..? :thumbdown:

Det tar noen minutter.. så har du svar:

her..

1d - Commonly mistaken for "P1" which is not a hexadecimal code. This code means your video card isn't being detected properly. Try reseating the card and test the card in another system to make sure that its ok. This error code can also come up as 2d.

Du leser koden tydeligvis opp-ned...

En annen ting er at "hjemmesida" til Epox ikke er veldig mye å skryte av mht. support...

Edit:

Har du husket på å koble til molex'en på GW-kortet?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er det ingen (inklusive trådstarter) som ikke er istand til å benytte Google..? :thumbdown:

Det tar noen minutter.. så har du svar:

her..

1d - Commonly mistaken for "P1" which is not a hexadecimal code. This code means your video card isn't being detected properly. Try reseating the card and test the card in another system to make sure that its ok. This error code can also come up as 2d.

Du leser koden tydeligvis opp-ned...

En annen ting er at "hjemmesida" til Epox ikke er veldig mye å skryte av mht. support...

Edit:

Har du husket på å koble til molex'en på GW-kortet?

oky fordi jeg har fått masse feilmeldinger på skjermkortet!

men hva er molex for noe!"

Lenke til kommentar

Har hatt min del problemer med 8rda3+ kort jeg og... Tror det ene kortet har blitt allergisk mot harddisker, windows ville ikke starte med Seagate Barracuda 200 GB disken min, og dette utviklet seg til at jeg ikke fikk startet windows med noen disker i...

Og feilkoder fikk jeg mer enn nok av...

Så du kan jo forsøke å ta ut ide- og strømkabler til harddiskene dine, og se om den starter da... Det virket hos meg i allefall.

Ps. Har en 74GB. Raptor S-ATA som systemdisk, har du bare ide-disker, kan du boote med en windows plate...

EDIT: Så du vet om du bør returnere hovedkortet eller noe...

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Kan med 99.99% sikkerhet bekrefte at det er skjermkortet. Da eg bytta ut det sugne nvidia skjermkortet mit med eit radeon 9800 pro kort putta eg det tydlig vis ikkje helt ned i sokkelen. Og da eg skrudde på pcen. Kum det ein j**lig pipelyd og skjermen var SVART

OBS.. Var tragisk treg der ja... LOL :!:

Endret av albions
Lenke til kommentar
Kan med 99.99% sikkerhet bekrefte at det er skjermkortet. Da eg bytta ut det sugne nvidia skjermkortet mit med eit radeon 9800 pro kort putta eg det tydlig vis ikkje helt ned i sokkelen. Og da eg skrudde på pcen. Kum det ein j**lig pipelyd og skjermen var SVART

OBS.. Var tragisk treg der ja... LOL :!:

jeppz det var riktig, jeg får et nytt et på garantien! men jeg vet ikke hvilket :no:

men jeg syntes at jeg burde få et bedre skjermkort i form av at jeg har vært uten pc i snart 1uke og får ikke nytt skjermkort før på mandag.

noen som er enig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...