catolh19 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Heisann, kjøpte meg et Abit KV7 hovedkort for litt siden. Og har alltid hatt litt problemer når det kommer til varmeutvikling. Akkurat nå kjører jeg det monitor progget som fulgte med CD'n som kom med kortet. Jeg synes det er litt for varmt til å være normalt SYS = 71 CPU = 59 CPU er en AMD XP 2400+ (thorton / jalla kjerne) andre specs: skjermkort = Sapphire RADEON 9600 XT 128mb fireblade. ram = 512mb kingston pc3200 kjøling i kabinettet, en vifte i døra. har to vifter som kan plasseres bak i kabinettet og, men dem bruker for mye strøm virker det som. kjører en chieftec 350w akkurat nå, skal handle meg en større når jeg får råd. Si meg, er dette alt for mye varme?.. Håper på svar, MvH Cato Larsen Halleraker *edit* Jeg tror jeg fant en løsning på problemet mitt, eller iallefall et svar (dette er hentet fra FAQ på abit.com.tw) Q: Why is the PWM temperature detected to be higher than the CPU's temperature on the KV7/KD7A motherboard? A: The thermal sensor for PWM temperature is located near the PWM (Pulse Width Modulation) Synchronous Step-down Converter. It consumes a lot of power voltage provided by PWM converter, while the CPU is full loaded. Therefore, the temperature of sensor near the PWM converter is detected higher than the CPU's temperature, especially in a closed chassis. We recommend that you install the latest ABIT EQ software, which supports the KV7/KD7A instead of the legacy Winbond Hardware Doctor. Please uninstall Winbond Hardware Doctor before installing ABIT EQ. Endret 7. august 2004 av catolh19 Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 På mitt KV7 er sys temp cpu temp og cpu temp sys temp. Fant det ut når sys tempen sank når jeg skrudde cpu vifta på fullt, og det skjedde ingen ting med cpu tempen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå