Gå til innhold

Bytte windows mappen til en annen partisjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke hvor jeg skal poste denne topicen så jeg poster den her, [ikke gidd å lock den da]

vell, jeg har en c: og en e: disk, jeg vil bytte windows mappen fra e: til c: pga på e disken har jeg bare 20gig, og på c: disken har jeg 100gig..

hvordan skal jeg bytte den? det er vell ikke baer til å kopiere mappen over til andre partisjonen, plis hjelp meg da=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilpostet i Annet om hardware. Flyttet til Programvare -> Windows.

Hei, jeg vet ikke hvor jeg skal poste denne topicen så jeg poster den her, [ikke gidd å lock den da]

Generelt en dårlig ide å skrive dette..

vell, hvis du har noe bedre forslag å skrive så sleng ut

Ingen som vet dette eller?

Endret av kimmen12
Lenke til kommentar

ja, når jeg gjorde det. trykket at den skulle på C: så begynte den å formatere E: da tenkte eg at den ville formatere E: & C: dermed isntallere på C: men d gjorde den ei

Men er det mulig å flytte ?

Endret av kimmen12
Lenke til kommentar
Fullt mulig å flytte ja, men det kan føre til at Windows kræsjer. Når du starter maskina de igjen så vil den fortsatt tro at windows er innstallert på E: selv om du har flyttet mappa til C:.

Ja, og da kommer det feil melding at den finner ikke filen som er på windows mappen, altså peker den ikke automatisk til E:\windows da? men er det ikke noe i registeret som viser kor windows root mappen er? så er det bare til å bytte, eller er jeg helt på blåbærtur?

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare bytte Windowsmappen fra en stasjon til en annen. uansett hvordan du gjør det vil maskinen bli ustabil, hvis den i det hele tatt starter. Dette grunnet at Windows+alle programmene/driverne dine er installert i forhold til en stasjonsbokstav - og når den plutselig må forholde seg til D:\ istedenfor C:\ - så vil den kræsje. Enkleste måten å løse dette på, er uten tvil å installere XP på nytt - på den rette disken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...