LarsFromasj Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei. Jeg har nå en Thermalright SP97 kjøler. Ettersom jeg skal kjøpe nytt hovedkort etterhvert som IKKE har disse hullene for feste av kjøleribbe rundt sokkelen må jeg vel etterhvert vurdere å skaffe ny kjøler. Denne kjøleren jeg har er den beste i Thermalright serien, så det vil være en skam å kjøpe noe "dårligere". Men jeg har da sett på 2 stk. Thermalright SJ 7BS eller Thermalright SLK 800 Hva tror dere om disse? Den ene koster 295,- og den andre 495,- (Samme som min SP97). Vil jeg merke forskjell på disse fra den jeg har nå? Den jeg har nå er utstyrt med heatsink, vet ikke om dette utgjør noen stor forskjell? Den skal monteres på en AMD Duron 1.6 GHz om det spiller noen rolle. Kjipt å bare "kaste" den jeg har nå. Synes den er bra. Eller finnes det noen gode måter å få festa denne selvom hulla ikke er der? Lage noe fester eller? Noen som har gjort noe lignende? Eller vet dere om noen andre kjølere som kjøler bra men ser kanskje litt mer fancy ut? Synes ikke disse ser SÅ fancy ut som mange andre, men jeg vil ha en jeg kan montere en egen vifte på da jeg skal ha PAPST 80mm pga. støyen. Temp. nå ligger på rundt 40 grader, og jeg er fornøyd med det. Vil helst ha noe der den ligger på samme. Ingen vits å gå "tilbake" igjen. Håper på svar og forslag! Lenke til kommentar
alfern Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Skjønner bare ikke hvorfor du skal kjøpe nytt hk til en Duron 1,6. Og hvorfor et uten festwhull? Kan nok bli vanskelig å feste den kjøleren du har uten festehull.. Syns kjøleribba som er på Silent Boost vifta er meget bra...den har også en medfølgende stillegående vifte som kjøler godt. Endret 6. august 2004 av alfern Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Fordi det hovedkortet jeg har bare støtter opptill 1.2 GHz. Og hvorfor uten festehull? Fordi det hovedkortet jeg ganske sikkert skal ha (DFI Lanparty) ikke har festehull. Endret 6. august 2004 av pZion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå