Tuppen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ønsker meg en lett maskin som tåler å bli transportert en del. Har hørt noen nevne at iBook G4 (lurer litt på den ;o) er mye tyngre enn andre maskiner på samme størrelse: Kommer det av at den er en eldre type, eller at den er mer solid?!? Veldig viktig at maskinen jeg skal ha er stille - irriterende med viftestøy. Ellers ser jeg gjerne at den koster +/- 12K (gjerne - ) Bruksområder: tekstbehandling, internett, photoshop mm, ikke spilling. (kommer med tiden til å investere i ekstern, STOR skjerm - tar gjerne imot tips der óg... kan jeg da bare bruke skjermer fra Apple?) Lurer også på service/utvidelsesmuligheter med mac kontra pc - stor forskjell? ps... forventer ikke å få svar på alt, men hvis ikke jeg spør blir jeg jo ikke klokere Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Du får svar på alt du lurer på ved å lese denne tråden: Asus S5200N Denne maskinen passer glimrende til det du krever. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har bare erfaringer med 12" powerbook selv... men den er definitivt solid, og det er ingen problemer å bruke vanlig pcskjerm som 2. skjerm på den. Tror ellers at amac.no er stedet å gå hvis du vil ha mer info Lenke til kommentar
swanky Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Med all mulig respekt: amac.no er en fleip. Prøv heller mac1.no - et forum som virker å bli en god plass for oss mactilhengere i Norge. Ellers kan jeg jo si noe om mine erfaringer med min to måneder gamle iBook (12", G4 - 1GHz, 768MB RAM). Støy Eksisterer ikke utenom de gangene du leser/skriver fra/til CD-ROM. Ellers er den fullstendig lydløs. Jeg har prøvd å finne ut om den egentlig har en vifte, men har ikke fått svaret ennå... Er det godt nok? Størrelse Selvfølgelig så hadde jeg ikke protestert dersom den hadde veid litt mindre. Men jeg tror ærlig talt ikke at vekten på 2,2 kg kommer til å merkes så veldig. Jeg har den i sekken min daglig, og det er ikke noe problem. Ytelse her ble jeg overrasket. Jeg bestemte meg til slutt for en iBook, siden jeg egentlig ikke hadde bruk for de utgangene som PowerBook-en hadde. Jeg visste at det meste kom til å bli "tregere" på iBook, men med de pengene jeg sparte så kunne jeg plukke opp: - 512MB ekstra RAM - Trådløst nettverk og fremdeles ha penger til overs som nå står på "digitalkamerakontoen" min. Men det er virkelig ikke noe problem å kjøre Photoshop på denne maskinen. Her hjalp ekstra RAM mye! 256MB er OK, men det er en helt annen verden som åpner seg med 768MB (eller mer...). Jeg har brukt denne 12"-en som min eneste maskin i to måneder nå, og jeg har aldri savnet en desktop. Ja - litt ekstra oppløsning hadde hjulpet, men det er mest i Photoshop. Pris iBook var en god deal når du kunne plukke den opp for ca. 10500 (standardmodellen). Nå har apple.no endelig kommet i gang med sin studentbutikk, og prisene er enda bedre. Jeg tror du kan plukke den opp for ca. 9900. Det er mye for pengene... I tillegg har apple lansert sin Cram&Jam-kampanje i Norge. Dvs. at du kan kjøpe en bærbar maskin + en iPod, og få tilbakebetalt 1600 kroner... Regnestykket blir da omtrent slik; - iBook: 9900 - iPod: 2600 (20 GB) - SUM = 12500 Når apple så insisterer på å gi deg 1600 tilbake, så ender kalaset på 10900 for studenter. Helt hysterisk. Heisann, en iPod til 1000 kroner - ja takk... Det er ikke noe problem å bytte fra Windows til OS X. Jeg har brukt Windows siden det kom på 5,25" floppy-disketter, og overgangen til OS X var helt uproblematisk. Du finner tingene der du venter å finne de - ingen bortgjemte menyer med uvanlige begreper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå