Gå til innhold

Problem med 2 antivirus prog.


Anbefalte innlegg

Okey.. !! Før å gjøre en lang historie kort.. så har jeg nå installert 2 antivirus programmer på min nye maskin som jeg fikk i dag... :| Så maskinen klikker når jeg starter pc'n og virusprogrammene har startet.. Noen ideer på hvordan jeg kan få fikset pc'n ?

Mvh Mads !

 

Moderatoredit: Enmefelt endret. Tråd flyttet. Bruk bedre emnefelt og let deg frem til riktik gateogori vha. menyen på venstre siden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. Ja veit...:| Men saken er at jeg ikke får tid til å avinstallere noe antivirus.. Pc'n klikker når begge virus programmene er opp å kjører.. Så det eneste jeg har i hode som kan hjelpe.. Er at jeg finner ut prosessnavnet til et av virusprogrammene, så får jeg fram Windows Oppgavebehandling og stopper prosessen der slik at ikke begge kjører opp.. For det er da det klikker.. Men jeg veit ikke prosessnavnet på noen av virusprogrammene, og jeg gidder ikke stoppe prosesser som jeg ikke veit hva er.. Eller fins det andre løsninger ?

Lenke til kommentar

Vis du tar og ser på venstre side, under "Forumkategorier", så vil du finne den riktige plassen å poste denne. Er ikkje så vanskelig vel? :nei:

 

Edit: Bruk den logikken du ikkje har. antivirusprogram = programmvare, så kor skal den då? hardware? tviler, og serlig ikkje under "hjelp eg skal ha ny pc"

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar
For å løse problemet, ville jeg formatert og lagt inn kun Norton dersom det ikke lar seg avinstallere.

 

Hvis du begynner å slette filer, så risikerer du enda mere feil.

 

Sveinl.

Ikke noen dum løsning fordi antivirusene ofte legger seg i registeret også, så ved å avinnstallere en antivirus så kan en fort (og ofte) risikere at pc`en fortsatt tror den har 2 antivirusprogrammer innstallert fordi ikke alle registrysettingene er fjernet. Så ved en avinnstallering av det ene antivirusprogrammet så ligger det fortsatt litt "rester" her og der og det kan skape kaos så det beste er ofte en full formattering og reinnstallering av operativsystemet.

Lenke til kommentar

start i safe-mode og avinstaller begge antivirusprogrammene... så legger du inn igjen ett av dem når du har restartet og ser at alt fungerer. Bør helt klart kunne unngå å formatere...

 

sliter du evt. med rester bør det vel finnes en slags "cleanup"-program for hvert av programmene (uten at jeg har sjekket akkurat det)

 

 

bertie

Lenke til kommentar
Vis du tar og ser på venstre side, under "Forumkategorier", så vil du finne den riktige plassen å poste denne. Er ikkje så vanskelig vel? :nei:

 

Edit: Bruk den logikken du ikkje har. antivirusprogram = programmvare, så kor skal den då? hardware? tviler, og serlig ikkje under "hjelp eg skal ha ny pc"

Kan jo hende det da, kanskje han ville lede posten til at han skulle ha ny pc fordi den han har nå krasher :p

 

ON topic:

 

Norton og Norman er en dårlig kombinasjon, og jeg anbefaler på det sterkeste å ungå å ha to anti-virus program installert samtidig.

 

trykk F8 under boot-up og start opp i safe mode, av-installer begge, og hold deg til Norman hvis du må velge. Jeg anbefaler NOD32, men det er irrelevant i denne sammenhengen.

 

Hvis alt annet feiler, boot opp i winxp cd`en og re-installer XP, formater!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...