manav Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Har en skjerm, tastatur, mus, DVD rom og CD brenner fra min gamle PC som nå er ubrukelig. Vil gjerne kjøpe en ny god multimedia PC, men uten disse komponentene. Den bør ha alle de andre komponentene som er vanlige i en ny maskin. Kan ikke noe om å bygge maskiner og det er heller ikke noe jeg vil sette meg inn i. Vet dere om noen butikker eller nettbutikker som selger slike maskiner? Vil ha det så lett at jeg bare kan putte inn CD spillerne uten å måtte gjøre noe mer arbeid. Her er noen krav jeg har satt (de er det ikke SÅ nøye med): 512 MB RAM Minst fem USB 2 porter Nettverkskort Noen ledige slotter til nye kort jeg kan komme til aa ha lyst til aa sette inn Har ikke lyst til aa bruke mer en max 4000- 5000 kr, gjerne mindre. Er dette rimelig? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 jeg regner med at du skal ha nytt hovedkort, grafikkort og cpu også!? ram: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) nettverkskort: innbygd i hk!! hovedkort: Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN cpu: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, BOXED usb-porter: en del i hk såklart da, tror det er 4 eller 6, så det holder vel? grafikkort: det avhenger om du skal spille og sånn da, men hvis du ikke skal det er dette greit: Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 64MB DDR AGP, ATI 9200SE, TV-Out, Lite-Retail, hvis du trenger et bedre et må du nesten velge hvor mye penger du vil legge i det, men 9600se til 9800xt er veldig brae kort!! det oppsettet kommer på ca. 2500 kr på komplett.no kan såklart legge mer penger i grafikkort, cpu, ram og hovedkort, men hvis du ikke skal spille eller bruke pcen avansert holder dette i massevis!! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 han trenger sikkert nytt kabinett også den gamle psu er sikkert for liten Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 1420 kr 1149 kr 879 kr Alt fra Komplett.no Lenke til kommentar
manav Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Alt dette er nå fint og greit. Men som jeg nevnte har jeg ikke lyst til å sette meg inn i hvordan man setter sammen en PC. Altså vil jeg kjøpe en ferdig PC med ALT utenom skjerm, tastatur, mus og CDROM. Hvor får jeg en grei PC til ca den prisen? Eller kan noen sette sammen komponentene dere nevner for meg? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 du kan jo gå inn på f.eks komplett, PSDATA ol. , der har de mange ferdig bygde PC'er som er billige også, de har jo noen på anbefalinger på HW også da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå