Terje Aakvik Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Sitter hær å klør meg i hodet! Fikkler med overklokking på min AMD Duron 750. (kjører 824) Hovedkortet er ett ABIT KT 7 E. I den forbindelse begynte jeg å lese av temperaturer på cpu`n min. I bios får jeg en unormal høy avlesning, kan komme opp i 75 C. Det samme kan jeg lese av i programmet som føgte med hovedkortet, VIA HWM. Der er cpu tempen etter oppstart over 70 C. Sisoft Sandra 2001 se har en helt annen temp,der er den aldri over 30 C. Selv med VIA programmet og Sandra oppe samtidig er ikke tempen på noen måte lik. Leste av begge samtidig: Sandra. CPU temp 28,1 C Board temp 23,7 C Power auw 43,3 C VIA HWM. CPU 40 C system temp 27 C Temperaturen som måles i VIA HWM stiger raskt ved belastning. ( ca. 1 min. til den er på 70 C. ved kjøring spill/ instaleringer/ oppstart ol.) Det hender att pc`n henger seg når den oppnår disse temperaturene. Har forsøkt å kjøre prosessoren på 750, men den oppnår samme resultat alike vell. Har prøvd flere kjølere. TAISOL CGK742 og GLOBAL WIN Bios temp er veldig lik avlesningen fra VIA HWM, men er vanskelig å samenligne da jeg ikke kan lese de av samtidig. Er det mulig att Sandra forveksler temperaturene med hverandre? Hva kan være feil??? _________________ [ Denne Melding var redigert av: Terje Aakvik på 2001-11-06 15:31 ] [ Denne Melding var redigert av: Terje Aakvik på 2001-11-06 15:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå