Digranes Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Heisann, har litt problemer med å få CPU Interface enabled, og ting er ustabilt på 10x og 10.5x multiplyer. Kjører nå d2.4 biosen fra Abit sine hjemmesider, var innom denne siden: http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm å fant mye interesangt om hovedkortet mitt og bioser. d1.0 Biosen skal vistnokk ha CPU Interface i orden slik at den kan stå enabled, og 10x / 10.5x multiplyer skal funke fint i den... MEN så begynte jeg å lese på TicTac modified bios, den skal vistnokk ha ordnet disse tingene, i tilleg ha støtte for sata (noe d1.0 biosen ikke har da den er for gammel)... OG den skal ha støtte for "ROMSIP Table Modified (High Performance FSB on every multiplier)".... hørtes hvertfall digg ut Relevant spex: 510W psu Abit nf7-s v2.0 AMD XP 3000+ CORSAIR XMS PC3200 LL (400MHz med LowLatency) Grunnen til at jeg lurer er det at maskina mi er ustabil nesten uansett hvordan jeg klokker den.. så eneste jeg har stillt på i bios er steppinga til rammen... og det er liksom litt underkill med ett hovedkort som har så god støtte for overklokking som dette føler jeg DERFOR spørr jeg om noen har erfaringer med denne biosen, er dødsklar til å gå over til den for å få CPU Interface enabled, og satt multiplier som jeg ønsker takk for respons, om det er noen -mamazboy- Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Nevermind... testa selv, og funker finfint Biosen ble mye lettere å overklokke, mer valgmuligheter, og CPU Interface funker ser det ut som Jeg kjører TicTac modded bios D23 3D-FIRE Reversion 2 og den ser ut til å fuke som bare det -mamazboy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå