Gå til innhold

Spørsmål om telefonkabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ISDN-ledningene har som regel fire ledere koblet rett igjennom, så de vil fungere med de fleste telefoner. I de tilfellene telefonene er koblet annerledes, så er dette på den pluggen som går inn på telefonen. Sjekk derfor den gamle ledningen, om ledningenes plassering i pluggen er lik i begge ender, når du holder pluggene ved siden av hverandre pekende i samme retning samme side opp. Du kan eventuelt ta telefonen og den nye ledningen med til en nabo, og teste i en standard telefonkontakt.

 

Du sier du får summetone i den andre tråden, så det kan tyde på at problemet ditt er noe annet. Har du sjekket denne siden? Snakket med TeleVoIP?. Det kan jo være at du ikke er aktivert e.l.

Lenke til kommentar

Hei, har sjekket alle sider fra TeleVoIP. Den ISDN-ledningen jeg kjøpte står det 6-6 på. Jeg har surfet litt på nettet og har sett at analoge ledninger har betegnelsen 6-4. Du mener likevel at en ISDN-ledning skal virke? Jeg skal sammenligne de to ledningene etterpå.

 

Spiller det noen rolle hvilken ende som går hvor?

Lenke til kommentar

Fargekodingen spiller ingen rolle på denne typen apparatledninger, bare hver leder havner på riktig sted i pluggen.

 

6-6 betyr bare at pluggen har seks kontaktpunkter, og 6-4 at fire av seks plasser i pluggen har kontaktpunkter. Så lenge det er bare fire ledere i ledningen (det er normalt), så betyr dette ingenting. Det hender at analoge ledninger har bare to ledere, slik at de ikke kan brukes til ISDN. Da er normalt kun de to midterste punktene i ledningen brukt. ISDN-ledninger har fire ledere ledere, men når de brukes på analoge telefoner så brukes normalt kun de to i midten. Det vi nå prøver å finne ut, er om din telefon bruker en ikke-standard rekkefølge på lederene.

 

Som sagt over, hvis du holder pluggene ved siden av hverandre, med endene pekende samme vei (ikke tuppen mot hverandre) og samme side opp, ligger fargene i samme rekkefølge på de to pluggene? Det er ikke nødvendig at rekkefølgen av fargene er lik mellom ledningene, så lenge de er lik på hver side av hver ledning.

Lenke til kommentar

Tror ikke de gjorde det, men nå har jeg returnert den ISDN-kabelen og bruker en 6-4 fra Clas Ohlson. Får fortsatt ikke ringt med TeleVoIP. Får summetonen også, men intet svar eller opptatt når jeg ringer. Den får også IP-adresse og lyser grønt. Noe som har fått TeleVoIP til å virke? De er ganske ferske så det er forhåpentligvis en barnesykdom som fikses snart. Hvis ikke sier jeg opp abonnementet.

Lenke til kommentar

De som har fått dette til delvis, kan de skrive om adapteret må stå foran eller etter bredbåndsruter?

 

Prøvde igjen i morges (mandag), men fortsatt ingenting. Bare taushet når jeg ringer.

 

Hvis det fungerer, hvor lenge må man egentlig vente etter at # er trykket etter nummeret?

 

Må dere også trykke ned gaffelen på den analoge telefonen halveis ned for å få summetonen?

Lenke til kommentar
De som har fått dette til delvis, kan de skrive om adapteret må stå foran eller etter bredbåndsruter?

 

Prøvde igjen i morges (mandag), men fortsatt ingenting. Bare taushet når jeg ringer.

 

Hvis det fungerer, hvor lenge må man egentlig vente etter at # er trykket etter nummeret?

 

Må dere også trykke ned gaffelen på den analoge telefonen halveis ned for å få summetonen?

Jeg har fått dette til nesten uten noen problemer,adapteret satt jeg før min SMC ruter,men selvfølgelig etter adslmodem/ruter.

 

fikk adapteret mitt på Torsdag,fikk ikke ringt ut med det samme,men inn gikk det greit. Sende så en epost til Televoip om dette,gikk noen timer så fikk jeg også ringt ut, kunne på meg virke som jeg ikke var "aktivert" hos de med det samme.

 

Dette blir bare spekulasjoner,men etter fredag formidag har i det i allefall fungert bra hos meg.

 

Når man har slått nummeret man vil ringe og # så får man "ringesignal" så og si umiddelbart. Jeg bare tar av røret for å få summetone.

Lenke til kommentar

jeg har adapteret etter ruteren, kanskje det er problemet. Men synes du ikke det er litt dumt? Lettere å administrere nettverket ditt med forwarding i ruteren og ikke i adapter forwarding.

 

Jeg får ringt ut uten problemer nå, men ikke inn. Det kan hende at det er ruteren som er problemet selvsagt. Skal teste med adapter foran ruter nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...