Gå til innhold

Hvilket skjærmkort ?

PooP

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe meg ett nytt skjermkort slik at jeg kan spille både H-L2 og Doom 3, men jeg vet ikke hvilket kort.

PC'en min takkler ikke ATI kort av en eller annen grunn så det må bli Nvidia. :(

Jeg hadde tenkt å bruke rundt 3100,- Helst ikke mer. :hrm:

Er det noen som har noen førslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvorfor det ikke funker. Jeg bare gjetter det fordi jeg kjøpte ett Saphire 9800 Pro å det funka ikke på min Pc, men d funka hos en kompis...

Så jeg gidder ikke ta sjanser på å måtte levere tilbake en gang til. Det er så mye styr...

Er ikke x800 ATI?

Lenke til kommentar

Jo det stemmer.

du får ikke 6800 Nvidia til 3100 så vidt jeg vet.

og jeg kan ikke anbefale kjøp av de andre dyre nvidia kort da de har fått lav poeng-sum i alle tester i forhold til Ati's suksess: 9800pro¨.

Hva har du fra før om ikke Ati's 9800 funker på din pc?

Kanskje du mangler strøm? (ike at jeg har peiling på Ati :-P)

Lenke til kommentar

Nå har jeg GeForce3 Ti200... jeg tror ikke at det mangler støm. Egentlig aner jeg ikke hva som gjor at d ikke funka.

Så det er ingen Nvidiakort i den prisklassen som er anbefalbart...?

Jeg skal se om jeg kan få prøve et x800 en eller annen plasså satse på at det funker :D

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte det nest siste kortet fra netshop :p. Rart de ikke har fått solgt det siste enda. Syns nesten 6800 128MB er litt undervurdert. Er liksom så lite snakk om det.

hvordan er ytesen på kortet ditt(6800 nu) ?har du prøvd i høye oppløsinger og AA/AF på ?fins det tempmåler som viser grader på kortet ?

mange spørsmål dette,men skal ha kortet selv og spent på ytelsen til det.

så en test mellom asus 6800nu med 256ram,men var veldig lite som skilte kortet i ytelse mellom 128/256 ram.3-5 fps mere i 1280x1024 High Quality i doom 3..

http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_perf/page7.asp

Lenke til kommentar

I går fikk jeg 50 FPS i doom3 i 1280x1024 med alt av special effects på.. Men uten antialiasing. I dag får jeg 35 FPS med samme oppsettet, og det hakekr som faen + at grafikken er fucka med antialiasing 8x. Med andre ord, PCen min er ikke frisk. I tillegg låser den seg når jeg skal quitte OpenGL-spill. Har prøvd både Quake 2, Quake 3 og Doom 3. Alle låser seg på samme måten, og jeg må kille de med ctrl-alt-del osv.

HJELP NOEN!!!

Lagde en egen tråd om det her, men det ser ikke ut til at noen kan hjelp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...