Nicon Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei dere. Jeg er ganske ny i gamet når det gjelder stue-pc, så jeg trenger noen tips. Vi har nå kjøpt en buss som skal bygges om, slik at det blir flere (3 Stk. + prosjektor) store (42") plasma skjermer, og bra med høytalere. Det vi ønsker er en liten shuttle pc som har kraft nok til å sende DivX filmer på flere skjermer samtidig. Den må også være såppas raskt at den ikke hakker når vi sender musikkvideoer med full lyd og bilde. Prisen vil vel bli 10-15k, men helst under 10k. Noen som har forslag til spec på en slik pc? Må også ha en ganske fancy utseende på kabinettet. Støynivå er ikke noe problem, da det alltid vil være godt med lyd i bussen. Håper at noen tar dette seriøst, og setter opp en bra spec liste for en slik PC. På forhånd takk.. Ønsker også forslag på Software. Holder det med Windows Xp, eller er det noen annet som passer bedre..? (Strøm ikke problem, Har aggregat..) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Russebuss? Unødvendig post? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 JoachimR, kutt ut slike unøvendige poster... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Siden det er media det er snakk om er nok Intel det rette valget.... ... usikker på skjermkort. OT: Både ahpadt og B|Real's poster var minst like unødvendige som JoachimR's .... som mod må du da sende en PM heller, B|Real? Om det er russebuss eller ei kan jo ha en innvirknign på oppsettet Endret 10. august 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hvorvidt det var en russebuss har meget å si. Eksempelvis trenger man da ikke velge de mest slitesterke og varige merkene/delene. F.eks. Dog, jeg tar kritikk for unødig post, men slik jeg ser det, var den ikke så unødig som dere vil ha det til. Men jeg skal trekke meg ut, så får dere forsøke å komme på rett spor igjen, og hjelpe gutten. Lenke til kommentar
Nicon Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Ja, det er en russebuss det er snakk om, men jeg skal overta PC når russetiden er ferdig.. Ønsker bare et forslag som vil fungere uten problemer, og uten hakking.. takk skal dere ha.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern, sort OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum Seagate 200GB S-ATA 7200RPM Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754 POV GeFORCE 6800 128MB Retail Tot: 12 060,00 (inkl. mva.) på Netshop KRAFTIG og STABIL PC. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Eh... Fint oppset... men.... MEDIA maskin????? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Eh... Fint oppset... men.... MEDIA maskin????? Kommer veldig uklart om hva han skal ha. Eneste han sier er at han skal ha en SFF til under 15K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå