olds69 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Hei. Har kommet til trondheim etter en lang og god sommerferie. Når jeg kom hit så slo jeg på XP maskinen min og gikk rett på nett. Denne står bak en Clark Connect boks som også kjører webserver osv. CC boksen har stått og tuslet i hele sommer tilsynelatende uten problemer. MEN når jeg skal hente noe info fra samba sharen på denne boksen så tar det så utrolig lang tid. tar vel et halvt minutt å få opp min datamaskin og å overføre et album mp3 starter med 30 minutter overføringstid før den går krasjer og sier qat nettverksresursen ikke er tilgjengelig. Må legge til at det er tre forskjellige disker i boksen og alle oppfører seg slik. Det er ellers ingen problemer med boksen. jeg kommer meg inn via web interfacet og kan rote rundt som vanlig. ingen problemer med hastigheten ut mot internett eller problemer med apache. sjekka div logger og kan ikke finne noen feil i andre enn samba/log.smbd Denne kommer opp med: [2004/08/06 18:49:13, 0] lib/util_sock.c:read_data(436)... [2004/08/06 18:46:26, 0] smbd/oplock_linux.c:linux_init_kernel_oplocks(287)... [2004/08/06 18:44:55, 0] smbd/oplock_linux.c:linux_init_kernel_oplocks(287)... [2004/08/06 18:41:24, 0] smbd/oplock_linux.c:linux_init_kernel_oplocks(287)... [2004/08/06 18:41:24, 0] lib/util_sock.c:read_data(436)... request_oplock_break: no response received to oplock break request to pid 1224... read_data: read failure for 6028. Error = Connection reset by peer... read_data: read failure for 6028. Error = Connection reset by peer... read_data: read failure for 6028. Error = Connection reset by peer... read_data: read failure for 6028. Error = Connection reset by peer... read_data: read failure for 6028. Error = Connection reset by peer... --snip-- read_data: read failure for 10408. Error = Connection reset by peer... read_data: read failure for 10408. Error = Connection reset by peer... oplock_break: end of file from client... oplock_break: client failure in break - shutting down this smbd.... oplock_break failed for file Backup_olds69/mine bilder/DRAGRACE_FINNSNES_12060... Failed to setup RT_SIGNAL_LEASE handler... Failed to setup RT_SIGNAL_LEASE handler... Failed to setup RT_SIGNAL_LEASE handler... osv, osv Så.... Noen som har gode ideer? har maskinen fått heteslag? disk feil? Olds69 (i villrede) Endret 11. august 2004 av olds69 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ifl. den loggen mister den forbindelsen med XP-boksen pga XP-boksen loker. Prøv en annen XP-boks? Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 oki. det er det det betyr. hmm Får prøve å reinstalere etter kontene. frem til da trenger jeg maskinen. Thanx Olds69 Lenke til kommentar
ratix Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 hva med å ikke bruke SMB? Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 hva med å ikke bruke SMB? Konstruktivt Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 hva med å ikke bruke SMB? Hva med å fortelle hvorfor og hvilke alternativer som finnes? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 ftp, kanskje... men det er selvfølgelig lettest å bruke smb for å aksessere andre maskiner fra en windows maskin. har hatt lignende problemer selv... så jeg gikk over til ftp. Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 ftp, kanskje... men det er selvfølgelig lettest å bruke smb for å aksessere andre maskiner fra en windows maskin. har hatt lignende problemer selv... så jeg gikk over til ftp. Er utrolig greit å ha samba og sådan kunne mounte diskene. Er vel bare vanesak men slik foretrekker jeg det... I tillegg er det en fordel ved bruk av DC++ da det er greit og share ting og tang.. Olds69 Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Sjekka og ftp'e meg inn på maskinen nå. Får overført filer men bare med 15-20 Kb/s.... Er et snev lite når det er 100 Mb mellom maskinene. når jeg ftp'er fra andre maskiner oppnår jeg adskillig bedre hastighet så det er nok Linux boksen som halter.... lurer på om den har fått hetesjokk i sommer... Olds69 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hmmm... kansje problemet er mere nettkort etc.? Skjekket syslog'en? Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 [quote name='kyrsjo' date='11/08/2004 : 10:06']Hmmm... kansje problemet er mere nettkort etc.? Skjekket syslog'en?[/quote] Sjekka den og alt ser heilt ok ut. Dro frem den gamle bærbare (kjører 2000 og red hat) boota med win 2000 og sjekka da. ingen problemer i det hele tatt... Så det er nok XP burken som er herpa... Burde egentlig skjønt at det ikke kunne være gatewayen. Det har stått og tusla helt rundt i et år uten problemer så hvorfor skulle den starte å krangle nå? Sjekka hos it avisen med XP burken fikk jeg bare 250Kb/s og med den bærbare fikk jeg 7500Kb/s så det er ikke tvil om hvor feilen ligger. Pussig nok så laster jeg ned fra DC++ med 1-1.2 MB/s. men, men, det er vel ikke meningen en skal skjønne seg på windows. Takk for hjelpa olds69 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Funker det fra lappisen med RH også? Dette var det som ledet meg til å tro at XP-burken var det som kranglet: read_data: read failure for 6028. Error = Connection reset by peer... Tyder somregel med at peer (dvs. andre enden av linken - _TCP_/ip er ingen forbindelsesløsprotokoll.) Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Funker det fra lappisen med RH også? Dette var det som ledet meg til å tro at XP-burken var det som kranglet: read_data: read failure for 6028. Error = Connection reset by peer... Tyder somregel med at peer (dvs. andre enden av linken - _TCP_/ip er ingen forbindelsesløsprotokoll.) Nja... ikke så lett å finne det ut. Har en eldre compaq med et obskurt compaq netverkskort som ikke støttes av noe som helst. Sleit med å finne driver for win 200 (var win me opprinnelig) men regner med at det fungerer greit. må vel til å formater og "kose" meg. Olds69 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå