Gå til innhold

noob TV - kort spm?!

sun360

Anbefalte innlegg

En kompis av meg vill selge meg sitt "gamle" Tv kort ( Leadtek WinFast TV2000XP Expert) ( eller noe sånt) til 150 kr.....

Tingen er at jeg i bunn og grunn ikke trenger et Tv kort, MEN jeg lurte på om det går an å koble fra det tv-kortet til min TV slik at jeg kan se på DVD filmer på tv'en i stedet for TV programer på PC'en (sitter med en eld gammelt 15 tommers pc monitor, som duger til surfing men ikke så bra til DVD....) ???

Det haster meget, (han flytter til Sverige på Lørdag kveld må gi svar innen da) :roll:

Mange takk på forhånd!!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et 3d kort allerede (R8500) , men det er noe gærnt med TV-ut så bildet på TV'en kommer i svart og hvitt!! ( Ja, jeg har skrudd på Pal B)

Ja ja , det var synd at tv-kort til TV teorien ikke går ann.....

Mens vi er innom Tv-ut temaet finnes det noen "rimelige" løsninger til pc --> TV problemet uten at jeg må kjøpe et nytt grafikk kort???

Mange takk for den raske responsen!!!! :yes:

Endret av sun360
Lenke til kommentar
Blir det sort/hvitt med PAL så må du bare skru over fra S-video til composite, eller kjøpe en liten s-video til composite-adapter.

Han kan ikke skru over fra S-video til composite fordi han har ATI-basert kort.

Til trådstarter:

Still inn TV riktig hvis det støtter s-video eller kjøp "s-video til kompositt"-adapter.

Lenke til kommentar

Vel det har seg slik at jeg lånte pc'en til kompisen min for en tid tilbake for å teste tv'en, altså for å se hva som kan være galt.

Pc'en hans hadde et R9800XT kort, jeg koblet den med Tv'en min ( med den samme kablen som jeg brukt på min pc) og på den kombinasjonen så funket det helt ok ,mens når jeg prøvde å gjøre det samme på min pc ( samme tv og kabel), da gikk det ikke så bra --> svart\hvitt.

Noob spm : "s-video til kompositt"-adapter. --> hvordan ser det ut?? :blush:

Lenke til kommentar
1 . Samsung 25 tommers : kjøpt 2,5 år siden
Det spørs hvilken modell, men alle Samsung TV med 1 scart som jeg kjenner til støtter ikke s-video.

2. Hvor i all verden skal jeg koble den da?? Back på Tv'en så er det bare 2 tilkoblings punkter : 1 scart og 1 kabel ( vanlig kabel TV) et eller annet tilkobling.
Det spørs hva slags kabelløsning du bruker...

Du kan f. eks. bruke denne adapteren som du finner hos bl.a. Computercity:

http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=503-65

Lenke til kommentar

hvis du leser denne delen en gang til :

"Pc'en hans hadde et R9800XT kort, jeg koblet den med Tv'en min ( med den samme kablen som jeg brukt på min pc) og på den kombinasjonen så funket det helt ok ,mens når jeg prøvde å gjøre det samme på min pc ( samme tv og kabel), da gikk det ikke så bra --> svart\hvitt. "

Skjønner du hva jeg vill frem til, altså kabel + Tv + R9800XT = OK --> mens Samme kabel + samme TV + min R9800 = Svart hvitt skjerm.... :cry:

Lenke til kommentar
Jeg har et 3d kort allerede (R8500)

Skjønner du hva jeg vill frem til, altså kabel + Tv + R9800XT = OK --> mens Samme kabel + samme TV + min R9800 = Svart hvitt skjerm....

Er det et 8500 kort du har, eller er det et 9800 kort du har?

Lenke til kommentar

PS.

Jeg lurte på om det at jeg kjører 800*600 desktop til vanlig kan ha noe med problemet mitt. ( pc monitoren jeg bruker er begrenset til maks 800*600 oppløsning... ( snakk om kvalitets vare...)

[ikke le... er desperat... :blush: ]

Jeg har R8500 , pc'en jeg lånte av en kompis har R9800XT... Ble vist litt surr :D

Endret av sun360
Lenke til kommentar
hvis du leser denne delen en gang til :

"Pc'en hans hadde et R9800XT kort, jeg koblet den med Tv'en min ( med den samme kablen som jeg brukt på min pc) og på den kombinasjonen så funket det helt ok ,mens når jeg prøvde å gjøre det samme på min pc ( samme tv og kabel), da gikk det ikke så bra --> svart\hvitt. "

Skjønner du hva jeg vill frem til, altså kabel + Tv + R9800XT = OK --> mens Samme kabel + samme TV + min R9800 = Svart hvitt skjerm.... :cry:

Har lest det og synes det litt rart. Det kan være flere feilkilder: drivere, selve kortet, feil i s-videokontakten eller dårlig kontakt mellom kontakt/plugg.

Hva slags kabel og evnt. overgang brukes?

Lenke til kommentar

Hva den heter vet jeg ikke: altså det er en slags scart kontakt med flere opninger bak deriblant en til s-video og en til komposit.... ( 2 til audio eller noe sånt)

Når det gjelder drv'en så brukte jeg samme drv på begge pc'en og samme kabel... så?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal foreslå.... :hmm:

Du sa ikke hvilken TV du har (modell), men av erfaring regner jeg med at den ikke støtter s-video. Du fortalte ikke hva slags kabel du brukt. Jeg gjetterpå s-videokabel. Hvis disse antagelsene er riktige, er jeg mye mer overrasket over at det ble fargebilde fra den andre maskinen enn at du får svart/hvitt.

Hvis TV, mot formodning, støtter s-video og/eller du bruker komposittkabel, og du er sikker på at innstillinger (både PC og TV) er de samme, tror jeg det er fysisk feil på selve kortet eller TV-outkontakten.

Lenke til kommentar

Når det gjelder instillingene så er jeg rimelig sikker på at jeg har valgt og stilt inn riktig.

TV modellen husker jeg ikke ( fikk TV 'en som en gave så...) , MEN jeg er rimelig sikker på å huske at TV hadde scart med S-video ( ikke 100%)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...