Spragleknas Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei! Har lagt maskinen min ut til salgs på QXL. "Problemet" er at jeg sitter med en følelse for at de fleste tror CPUen (XP-M 2400+) er svak.. og legger heller inn bud på Celeron 2.6/2.8 GHz (min står jo "bare på 1,8 GH z) etc.... Mener bastant disse er dårligere, og vil poste et "bevis" på dette (lurte på stickyen "Prosessor-guide for bærbare", men blir litt mye info og lite bevis). Hadde håpet noen viste om noen gode tester som beviser dette. Har lett selv, men fant ikke det jeg ville ha (AMD hadde en grei, men den er ikke nøytral). Bare fint om P4-M og P - M ("Centrino") er med... har ikke noe a skule. Svært takknemlig for hjelp Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Det finnes en test med Duron 1.6 og Celleron 2.6 på anandtech, Duron banker Celeron! Duron er jo bare en XP-prosessor med 128kB Cache (XP har enten 256 el 512, XP-M har 256kB) Endret 6. august 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Er cellyen den samme som i bærbare? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 XP-M 2400+ har 512kbit L2 cache iallefall og 128kbit L1 Cache (35watten min iallefall ) DVS, barton kjerne Denne cpu er knallgod overklokker , kan lett klokkes opp til XP3800 hastighet osv. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Denne cpu er knallgod overklokker , kan lett klokkes opp til XP3800 hastighet osv. Kremt... er vel snakk om en bærbar pc her... Se om du finner en test på dinside.no eller noe.. TaZ Endret 6. august 2004 av taz Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Har lett og søkt... får pare tusenvis av hvor rå den er å overklokke, ja Snakker bare om laptop bruk her (derfor er jo støy/strømbruk og viktig). Har Cellyer viftejustering (rettere sagt ytelsesjustering - Speedstep ol.) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Oki tenkte meg ikke om , ordene som gikk inn i huet mitt var kun CPU bruken Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Akkurat nå er det vel Pentium M som er interesangt, pga speedstep funksjonen. Men det kommer da A64 mobile også, den får jo Cool 'n Quiet, så da blir det en tøff kamp. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Det var ikke det som var spm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå