Gå til innhold

Oppgradering av hk, ram, cpu og skjermkort

Anbefalte innlegg

Ser det er litt ymse poster her med litt av hvert og har derfor satt opp dette forslaget fra komplett for å få litt tilbakemelding.

Er dette et greit oppsett? Jeg tenker på i forhold til pris/ytelse. Er ikke noen stor overklokker i utgangspunktet, derfor har jeg ikke satt opp noen ekstra vifte til CPU, men jeg lurer på om jeg trenger så dyr ram fra corsair eller om jeg greier meg med samma ulla fra twinmos.

Støynivået på denne boxed viften lurer jeg litt på, ettersom resten av pc'en er ganske støysvak fra før og i tillegg bestiller et ferdig "dempet" skjermkort.

Holder det f.eks med en 350W psu fra MIST ril dette oppsettet?

Alle svar mottas med takk :)

--------------------------------------------------------------------------------

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

1990

--------------------------------------------------------------------------------

EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

918.99

Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs

2329

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail

2295

Totalt: 7533

Hilsen NesQuick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoi!

skal kjøpe meg pc sjøl nå... sjøl gadd jeg ikke kjøpe en cpu på 3200+ er sikkert litt gjerrig men synes det er litt dyrt i forhold til 3000+... er ikke så mye mer... men det er nå min mening...

hovedkortet tror jeg er ganske bra.. blei nettopp anbefalt det selv... og er jo billig i tillegg så det er jo bra...

Corsair ram er jo merkeram så ville jo tro at det holdt i lange baner, har heller ikke lest om noen problemer med dual kit på epox hovedkort...(slik som gigabyte hk og ocz ram)

skjermkortet er jo helt ok... men du er klar over at hvis du går ned på GHz så har du nesten råd til x800 pro kortet???? :dribble: er jo helt nytt ny generasjon og hele heidundranes pakka det greiene der... (kjøp toxic vivo eller hva det er i tillegg og softmodd det til xt kort... :yes: )

Mvh Daniel

Lenke til kommentar

jeg tenkte på det, men jeg er litt redd for å få en støvsuger inn i pc'en min når resten er ganske stillegående.. :)

Men kanskje jeg skal spandere en tusing til på å ta med et x800 pro istedet ja. *I tenkeboksen*

Er det noen som har noe synspunkter på de andre tingene? Bla med strømforsyninga... holder den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...