Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye penger har du brukt på bil?

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av "Hvor mye penger har du brukt på pc?" tråden.Så jeg tenke å lage en lignende for de med interrese for bil og dens tilbehør.Hvor mye penger har du brukt på bil som motordeler,musikk anlegg,styling osv opp igjennom årene.Jeg har ikke brukt en krone på bil enda.Men til neste år blir det vel en sum på mellom 40-50k,-

Edit:Min opprinnelige tråd ble stengt grunnet feilposting.Så beklager for det.Og prøver på nytt igjen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For mye?!

Jeg begynte opprinnelig med et billån på 110k.. som etter diverse bytting av bil økte til 145k.. Og nå har jeg samme lånet, men med en bil jeg får knapt det halve for.. :ermm:

Kjøper dyrt, og selger billig. Samt bruker aaalt for mye penger på trimming og stereo, som du ikke får noe igjen for når du skal selge bilen. :)

Lenke til kommentar

Ligger på ca. 400.000,- til nå... sånn ca. Heldigvis slipper jeg utgifter til dekk og felg - hadde jeg ikke gjort det, så kunne jeg nok plusset på drøyt 100 høvdinger til.

Stort sett er det kun selve bilkjøpene som har økt summen her, inni de 400k kronene, så er vel rundt 20000,- i deler osv.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brukte vel 40k på den første bilen min pluss ca 8k på anlegg til den. Men den holdt jo ikke så lenge så jeg kjøpte en annen bil for ca 33k og stappa anlegget i den i stedet. Så blir det ca 2k i div unødvendige ting og tang som er kjekt å ha :whistle:

Totalt: rundt 80k et sted (sykt å tenke på egentlig, er jo bare lærling :cry: )

Edit: Teller Wunderbaum? I så fall, pluss på 60,- :p

Endret av phsyco
Lenke til kommentar

Eg har ein liten bil {$if1 scooter_is bil_then I have bil}

Eg har brukt 0kr på bilen (siden eg fekk den til 16 års dag)

Brukt rundt tusen kr på bensin, og olje.

Og rundt 1500 på å fiksa/styla mopeden med nye/ikkje krasja deler.

{$if2 scooter_is not bil_then I have no bil_ $do $ignore då.

}

Ok, har aldri programmert noko eller noko som helst, så ikkje kvin. :p

Endret av Denethor
Lenke til kommentar

skal vi se..

Første bilen, en scorpio 2.0i CL kosta meg 2500kr. Bytta bensinfilter og kjøpte nye pluggledninger og den fungerte slik den skulle. Kosta vel ca 3000 tilslutt.

Kjøpte så en delebil, scorpio 2.0 GL som jeg ga 2800 for. Solgte litt deler fra den og da den ble vraka hadde jeg vel tjent ca 800kroner på den :)

så ble det anskaffet en ascona som kom seg på 1500kr. Nytt hjullager og annet småplukk ga vel en totalpris på ca 2200kroner.

Litt rask matte:

Innkjøp 3 biler: 6800

-vrakpant 2 biler: 3000

-delesalg: 2100

+div deler: ca 1500

Tilsammen har jeg brukt rundt 3200 kroner på å kjøpe biler + deler.

Bensinutgifter, årsavgifter, eukontroller, forsikringer osv tør jeg ikke engang tenke på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Min nåværende bil:

Volvo S40 1.8 business, 2001 modell -> har hatt den snart i 2 år.

Bil: 105 000,-

Forsikring (full kasko 20 000 km, mm): 5 200,- pr. år

Nye sommerdekk: 3 500,-

Diverse smårep/service: 7 000,-

Bensin: 10 - 20 000,-

Endret av TeMA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...