Gå til innhold

Noe er galt med RAMen, vises ikke i Memtest

Jarleo

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en måned siden et nytt A64-system. Det var ustabilt og fant etter hvert ut at det måtte være RAMen, en 512 Corsair ValueS PC3200 brikke. Trodde det bare skyldes en inkompabiletet da AMD64 er kjent for å være kresen på minne. Det var imidlertid for sent å bruke angrerett, slik at jeg bestilte nytt Corsair XMS minne når jeg skulle bygge en XP2500+ PC. Tanken var å bruke ValueS minne på denne. AMD64 systemet ble stabilt med XMS minnet. Da jeg skulle installere XP2500++ systemet kom det opp ulike BSOD om feil som hadde med RAM å gjøre. Da jeg testet XP2500+ systemet med Twinmos brikke jeg hadde ligende gikk alt smertefritt.

Jeg har kjørt memtest på ValueS brikken og den viste ingen feil i slot2 på A64-systemet (mange feil i slot1). Videre var det ingen feil på XP2500+-systemet.

Det virker på meg som at det må være noe galt med RAMen. Kan det være feil med RAM som ikke vises av memtest?

Enda viktigere er hvordan tester Komplett RAM? Hvis der kjører memtest vil de jo ikke finne noen feil, og jeg vil ikke få ny RAM...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei og hå ;)

Ja jeg skrive om problemet mitt her også jeg. jeg har samme problem med min nye pc.

-Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX, -Raid, TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

-AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Nå er det riktig nok Twinmos jeg har som jeg får problemer med, jeg har hatt ett lass med blå skjermer det det er audio, video og usb drivere som tuller det til BAD_POOL_CALLER og IRQL_EQUAL_OR_LESS. info jeg ikke blir no smartere av. jeg har vel prøvd alt jeg kan gjøre tror jeg. reinstallerd drivere, windowsxp, bytta os harddisk, bytta skjermkort. testa rammen med memtest86 og ett annet program fra microsoft som er ganske likt (fant ingen feil). nå har jeg en som kanskje kan hjelpe meg og finne ut om det er no hardware konflikter som forårsaker at rammen ikke klarer å holde orden på alle dissa Fx000 og bla bla :p han tør å påstå at det er rammen men er ikke helt sikker. inntil jeg får enda en blåskjerm så er det ikke mye jeg kan gjøre. men jeg har veldig lyst å sende inn rammen og kanskje legge på en 1000.- og få corsair eller cricual ram for å teste en annen type. for i dissa blåskjermene så står det jo at det er no memory dump error. du finner veldig mye info på microsoft knowledge base om hvordan du kan fikse ganske avanserte problemer. men det er jo da veldig avansert noen ganger og fikse det så det nesten er for vanskelig for en vanlig kar. men åssen komplett tester rammen er jeg ikke sikker på gitt. det er det som er dritt ja. hvis de bare bruker ett program så finner vel den ikke no mer feil enn det du og jeg finner med samme program. MEN det blir litt feil egentlig for de har ikke samme oppsettet av hardware som du og jeg og derfor blir det nesten umulig for dem og "sjekke" dem.. vel rammen kommer kanskje gjennom testen uten noe feil men er det hardware konflikter så går det jo ikke. men men.. pcen min har vært stabil i 3 dager nå og jeg har hatt den på konstant så.

en liten ting jeg la merke til når jeg spillte c&c generals var at spillet hoppa ut i windows med en feil medling som hadde "technical difficulties" som overskrift. forslag til feilen var for varm cpu. men pcen har kun fått blåskjerm når cpu tempen var på ca 60 grader. de andre gangene var det i windows. når cpuen maks var på 45 grader.

dette gir kanskje ikke så mye svar men.. det er det eneste jeg veit :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...