Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aktiv bruker i DC++

Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor ADSL og Spraklan WX-6215M trådløs ruter (men jeg bruker LAN).

Har i mange uker prøvd å få til å bli aktiv bruker i DC++ og få high ID i eMule, men uten hell.:cry:

Jeg er åpen for alle forslag. Det jeg lurer mes på er:

1) Hvilken IP adresse skal jeg fylle inn i DC++ (internett IP, Ruter IP, ekstern IP....????)

2) Hvordan skal jeg få åpnet porten på ruteren????

3) Er det noe annet jeg må passe på?

På forhånd takk!

Endret av xTUBA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal vel våre passiv tenker jeg;

File - Settings - Connection Settings - Passive!

Noe annet du må passe på; Det er ofte slik at DL speedn på DC++ blir kraftig redusert hvis noen bruker all ULen din... Det er alt jeg kan komme på nå!

Men siden du er ny på forumet så vil jeg annbefale deg å roe smileys'ene litt ned! Det er ofte at moderatorer blir litt irritert når de ser for mye av de! Og pass på at du ikke sier for mye anngående det du faktisk bruker DC++ til ;)

Foresten så les retningslinjene du!

Lenke til kommentar

1) Du fyller inn internett-IPen (80.212.*.* evt. 80.213.*.*) i DC++.

2) Jeg er ikke sikker på hvordan du forwarder porter i denne routeren, men jeg er sikker på at det står noe om det i den lille boka som fulgte med når du kjøpte ruteren.

Edit: Dette kan du gjøre på denne "skjermen".

Den bør være ganske enkel å bruke. Dersom du vil at port 80 på ruteren skal gå til port 85 på maskinen din, skriver du 80 på external port, og 85 på internal.

Det er greit å ha port 80 på 80, og 85 på 85, men det blir jo et problem dersom du har 2 PCer, og begge er avhengige av port 80 (hvis du skjønner hva jeg mener :) )

Dersom du er i tvil, kan du finne manualen i pdf-format her. Mener å huske at det står omtalt på side 62-63.

3) Nei, det er ikke noe mer enn dette du trenger å passe på, bortsett fra å være obs på at hver gang du reconnectes fra nett, må du bytte IP i DC++ for at det skal være den korrekte (Telenor har jo dynamisk IP vettu). og husk å legge til forwarding for både TCP- og UDP-protokollen da DC++ benytter seg av UDP for å motta resultater av søk.

Lykke Til!

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...