Gå til innhold

hvor varm skal harddisk(er) være?

div_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(I.OM at søk ikke virker for meg, KUN feilmedling så kan jeg ikke sjekke tidligere poster ang dette)

Har en shuttle med 2 160gig harddisker, med KUN vifte på heatpipeen, slik den kom fra butikk....åpnet kabinet og kjente på HD'ene, var nesten som om jeg "brant" meg skal det være sånn, likte ikke det, red for kort levetid på HD'ene

(shuttle SN45G)

virker visst alikevell:-), men rart at et ord som feks harddisk fikk 0 treff..uansett

ok nå.

takk

Jeg har også en Shuttle SN45G med 2 harddisker 160GB å 200GB begge er Maxtor disker, hadde en WD 200GB tidligere, men den tok kvelden etter 2 måneder,.

Er ikke sikker på tempen, men diskene blir varme nokk till å benne fingra på :whistle:

men det funker fint 160 disken er 2 år gammel å 200 disken er litt åver ett år...

Lenke til kommentar

Jeg har også en Shuttle (SB61G2) med to harddisker som ble meget varme midt på sommeren. I de verste tilfellene rundet harddisktemperaturen 50C idle. Løsningen ble en 80mm 19dB Papst vifte jeg hadde liggende. Ved hjelp av et par spacere og litt strips festet jeg vifta til siden av harddiskskuffen slik at den blåste både på harddiskene og RAMbrikkene under. Effekten var upåklagelig! Nå runder harddisktemperaturen sjelden 40C, altså en reduksjon på ca. 10C. Siden vifta bare er på 19dB, så støyer ikke maskina merkbart mer enn før.

Et bilde sier mer enn tusen ord, så ta en titt!

Lenke til kommentar
Min. driftstemperatur  0 °C

Maks. Driftstemperatur  60 °C

Fuktighetsområde i bruk  5 - 90%

Støttoleranse  63 g ved 2 ms (operativ) / 350 g ved 2 ms (ikke-operativ)

Vibrasjonstoleranse  0.5 g ved 22-350 Hz (operativ) / 5 g ved 22-350 Hz (ikke-operativ)

Maks. høyde i drift  3 km

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...