Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har opplevd noe liknende, og det var et driverproblem i XP. Da hjalp *ingenting* (selv ikke reinstallering av driveren). En reinstallering av OS'et måtte til (når maskinen er ny er det jo en kjapp affære). Ikke sikkert det hjelper for deg da, men det hjalp her..

Lenke til kommentar

mulig jeg er helt på vidda (hoilelå loilelå :smile: ), men bruer du PC-høyttalere eller kobler du maskinen til et minianlegg el.? Når jeg kobler min PC til et minianlegg (et ganske dålig et, anlegget altså) får jeg skurr i høyttalerne. Det har da ikke fallt meg inn å starte mediaplayer. Løsningen var dessverre for meg å kjøpe nye PC-høyttalere. Etter det ble det ren og klar lyd.

Neppe det som er problemet dit, men erfaringen er iallfall lagt ut. Denne skurringen min kom både med AC97 og Audigy, men funket fint mot det gamle Soundblaster AWE 32... :

[ Denne Melding var redigert av: Klodrik på 2002-05-08 15:52 ]

Lenke til kommentar

Du har sannsynligvis bygd maskinen feil.

Du bør sette lydkort i aller nederste PCI port. Og bør ha minst en PCI port avstand til neste kort oppover.

Hvis du har seks PCI porter gjør det slik

-AGP kort

-tom

-nettverk

-tom/usb adapter

-nettverk/modem

-tom

-Lydkort

Husk å fest RGGL/RGL ledningen fast i DVD/CD

Jøpp

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 15:50, Klodrik skrev:

Denne skurringen min kom både med AC97 og Audigy, men funket fint mot det gamle Soundblaster AWE 32... :

Ja, etter jeg oppgraderte maskinen og kvittet meg med mitt trofaste AWE64 skurrer det hos meg også. Sikkert pga det integrerte lydkortet i HK!! Grrrr...

Bruker stereoanlegget, men hvis jeg skruer "wave" og "master volume" ned et par hakk i "Volume Control" (nede til høyre i Win98), og heller skruer opp lyden på anlegget er lyden klar og fin :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...