seabourn Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei har følgende problem jeg håper noen har en ide om: Har en 18,2 Gb IBM scsi disk som er tatt ut fra en IBM server (x series) som scsi kortet Tekram 390 U2W glemmer ved hver boot. Kan det være noe som ligger på disken som ikke formateringen tar med? Har en helt ny disk IBM 18,2 som det ikke er noe problem med. Har forøvrig forsøkt å sette den fra 0> med jumpere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Det første du må sjekke, er om kabelen er terminert (Går ut i fra at du kjører LVD). Så må du sjekke at det ikke det er en ID-konflikt med en annen SCSI-enhet (hvis du har andre SCSI-enheter tilkoblet SCSI-kortet). Hvis ingen av de overnevnte tilfellene er årsaken til ditt problem, kan det godt være SCSI-harddisken som er problemet. Jeg har også hatt problemer med SCSI-disker fra IBM. Endret 6. august 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei, velkommen til forumet. Når du sier at scsi kortet "glemmer" disken, mener du at den da ikke blir initialisert? så du ikke får tilgang til den? Går ut i fra at disken virket da den ble tatt ut av server? har du et modell nr på disken? samme modellnr som den andre 18,2? Lenke til kommentar
seabourn Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Har forsøkt å terminere, også byttet kabel og hatt den som single. Jeg er rimelig sikker på at det er disken som er problemet, problemdisken har IBM P/N: 24P3672 Disken blir ikke initialisert ved reboot og må inn i scsi bios for å initialisert disken på nytt, disken har også en tag som ikke den andre har. IBM serveren er forøvrig frisk eller var. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Tenkte mer på et modellnr. f.eks: IC35L018UCPR15-0. helst på begge diskene. Tenkte litt på at disken kanskje trengte lengre tid for å initialisere etter reboot, men fant ingen instillinger i bios på mit Tekram kort (DC390-U3W) som hjalp på slike problemer. Serveren den ble tatt ut av, har den SCSI kontrolleren onboard, eller på PCI? Ville testet disken opp mot et tredje kort. Lenke til kommentar
seabourn Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 modellnr: ST318305LW (tror jeg, synet er ikke hva det en gang var). Har forsøkt med et annet scsi kort, og serveren hadde ikke integrert scsi kort men et Adaptec kort av nyere dato. Tror IBM har laget en eller annen tag på disken jeg ikke kan fjerne. Den andre disken jeg har er forøvrig et nytt innkjøp og er helt problemfri. Har forsøkt søk på IBM`s sider uten hell. Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Modellnummeret ST318305LW stammer fra en Seagate disk. Sjekk denne siden med spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå