olejohan Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Eg har : "Aopen AK 73 PRO" hovedkort. "AMD duron 800 mhz" prosessor. "Apacer 256mb PC 133" ram. Eg skifta cpu kjøler og når eg startet maskina so kommert det ikkje bilde på skjermen, og det kommer skurring i ein høytalar. Og ei stemme sier " Your Cpu may have a problem ". Kva kan vere problemet? Ole-Johan Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Da er det vel noe galt med CPUen .. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Kva so kan vere gale da? Eg bytta no berre kjølar. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Kva so kan vere gale da? Eg bytta no berre kjølar. Tok du av gammel kjølepasta på CPU'en og påførte ny (enten å bruke det skvipet under kjøleren eller å ta det vekk og legge skikkelig pasta på PCU'en)?? Satt du kjøleren forsiktig på?? Kan være lett å knuse en del av kjernen hvis du er uforsiktig. Ellers, har du resatt CMOS?? Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 veldig lett å ødelegge kjernen på en duron, xp, whatever som ikke har noe helst beskyttelse.. ta av kjøleren å se på kjernen(core). et bittelite lite hakk der å cpu'n er dø.. (snakker med erfaring) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hvis kjøleren står på bittelitte skjevt så vil du ikke få bilde på skjermen (been there, done that), så bare ta av og sett på igjen kjøleren så skal du se at det løser seg! Med mindre du er så uheldig at du har knust kjernen på CPUen da... Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det er jeg som har problemet Ole Johan har bare skrevet posten for meg Jeg tror ikke den er knust nei! Skjevt, hvor skjev skal den være for at det ikke går ? Pcgutten Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det er jeg som har problemet Ole Johan har bare skrevet posten for meg Jeg tror ikke den er knust nei! Skjevt, hvor skjev skal den være for at det ikke går ? Pcgutten Tja det er ikke godt å svare på det du, men på kjøleribba mi så er det kjøleteip, eller hva det nå enn kalles, som det har blitt spor i på en måte etter kjerna slik at når jeg satte oppå kjøleren kom kjerna litt oppå kanten til det sporet, hvis du skjønner hva jeg mener Litt dårlig forklart, men hos meg så var det bare å løsne litt og lirke den på plass så funka det igjen! Lykke til Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Skjevt, hvor skjev skal den være for at det ikke går ? Bare skeiv!! Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 For prøve i morgen igjen da Er det det pad pastaen du meiner? Der er det blitt slitt vekk masse pad greier :? Kan påføre artic silver der. Prøver dette i morgen, bare kom med mere forlsag! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 For prøve i morgen igjen da Er det det pad pastaen du meiner? Der er det blitt slitt vekk masse pad greier :? Kan påføre artic silver der. Prøver dette i morgen, bare kom med mere forlsag! Nei, er ikke det at det har blitt slitt vekk, det er bare en grop til kjerna som jeg ikke traff ved første forsøk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå