Gå til innhold

AMD er....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD=ustabilt

Ihvertfall for meg. Jeg har hatt intel i alle år, og var nysgjerrig på AMD. bestemte meg for å gå for AMD.(Jeg bytter alle vitale PC deler hvert år, noen ganger 2 ganger)

Kjøpte meg et MSI k7T MB, og en AMD 1.333Ghz samt 512Mb RAM

Samme hvilket OS jeg brukte, så funket det lissom ikke 100%. Jeg fikk god hjelp til tweaking og annet her i forumet, og det var sånn noenlunde...en stund.

Ble så lei av CPU temp, bluscreens, MB feil.(fikk nytt MB 2 ganger) osv osv

Ved neste korsvei ble det intel P4 1.8Ghz med Abit MB

2 mnd senere (nå) ingen probs :grin:

Jeg har også lest masse poster om AMD ditt og datt.

Men når det kommer til stykket så betaler jeg heller for å ha stabilitet, og ikke tenke noe særlig over hvilken versjon av VIA drivere jeg har.

Middagstips: Steinbitkaker, potet, erter, smør og remulade.

lol

G

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 19:21, beatex skrev:

AMD=Avdanka Møkka Dritt

99% av alle som søker hjelp her er har jo AMD. Tilfeldigheter eller? Tror ikke det.

Trenger ikke noen lange kjedelige innlegg av fjortisser som ikke vet hva de snakker om når de forsvarer den dr***** de ble lurt til å kjøpe av andre kompiser, som heller ikke har peiling.

Det verste, er at dere prøver å overbevise andre, uvitende om å gå i samme fella...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: beatex på 2002-04-28 19:29 ]</font>

Åå hold kjeft, det der er bare helt latterlig!

Ja, jeg liker svært dårlig at AMD ikke har deksel på cpu'enne sine slik som de hadde i de gode K6 dagene

- Men heldigvis har Hammer det...

Hvis systemet er ustabilt har det nok ikke noe med AMD (mad awawaw=,)... Tja, at det er så mange folk som har 'issue' med AMD her på forumet(- Går ut i fra at det er helt feil) har vel noe med at AMD er sett på mer som for entusiaster

Jeg har aldri hatt noen problemer med AMD sys nor Chipzilla sys...

Lenke til kommentar

Jeg står også fremfor det store valget: AMD eller Intel?

Alternativene er P4 2Ghz eller Athlon XP 2000+. Begge plattformene er basert på PC2700 DDR SDRAM. Prisforskjellene mellom P4 og Athlon XP er 700kr. Ikke allverden å betale for god stabilitet, synes jeg.

Athlon kan godt være den kjappeste på enkelte områder, men den slår ikke Intel's stabilitet.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Istedenfor for å svare positivt eller negativt, så kan man se bort fra det. Hadde satt pris på om neste tråd bestod av en "post" med latterlige utsagn/spørsmål og ikke noe mer. Eller gjør som mad_arab, skikkelig artig.

Hadde vært kjempe fint! Hvis alle AMD/Intel osv fan kunne ha blitt med på den?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 19:50, beatex skrev:

HAHA. Lurte dere. Bare kødda. hehe

Godt å se hvor engasjert folk er. Stå på videre...

Det er sånne som deg som forsøpler dette stedet så til de grader. Hadde du søkt litt i forumet, ville du funnet masser av eksempler på folk som hisser seg opp av hjernedøde innlegg som dette. Bytt bleia di, gutt.

Lenke til kommentar

har ikke lest alt foregående men tar alt fra første post :

AMD er enkelt og greit kvalitet.... - og det er også veteranen Intel... Så enkelt er det,.. Jeg har hatt AMD cpuer i min hoveddatamaskin siden K6-200 Mhz var ferskvare i butikkene,... og det har funket for meg i alle hovedkort,... stabilt som F*** - Mulig AMD har hatt et dårligere rykte før det,.. Men spør du meg så har AMD hatt så gyldne tider som bare det etter at Athlon ble lansert og den har fått et enormt bra avkom, (thunerbird, palomino,...) og mer skal komme,... (hammer, tbred,.., barton? whatever...)

AMD og Intel er rivaler,... dette trenger vi på markeder som dette,... Hvem som lager det beste etter prisen hver enkelt kan betale bestemmer jo selvsagt kundene selv,..

Kom ikke å si at AMD tilhengere er fjortiser,... Jeg vet om bedrifter som har valgt AMD på nye maskiner for variasjon,... og vet du hva ? - Det funker som bare det,..... (dette gjalt da en tegnebedrift,... hvor AutoCad o.l. er hovedverktøyet...)

Og de som knuser coren på AMD cpu... Det er nok mange dessverre,... Da nåværende AMD cpuer (før hammer) har så liten og tynn core - kan den vistnok knuse,.. - Jeg har montert uttallige amd cpuer med slik core (av / på) og uten shims eller hva det nå heter,... og dette er et totalt ukjent fenomen for meg,.. - dette gjelder også alle av mine venner som bruker AMD,... - Jeg vet ikke hva dere gjør feil,... men min "hemmelighet" ligger i det å vise hensyn og være varsom og forsiktig,...

VIAs ustabile chipset o.l. er vel uansett så og si historie også nå for de dette gjedler ? - kjenner ikke til den delen selv,.. men har forstått det slik at nåværende drivere skal være nokså gode,...

Men andre alternativer mangler det heller ikke på for AMD for tiden,.. nForce, ALI Magik, SiS, VIA, ATI ? (aner ikke om de vil satse på akkurat dette her,..) osv...

Mer kommer nok,...

Lenke til kommentar

Amd eller Intel er vel en smakssak, tror ikke at amd er så mye dårligere enn Intel jeg har selv hatt flere XP er og hadde ingen ting å utsette på dem, det jeg derimot var plaget med var driverne. Jeg kjører nå P4 men jeg skal ikke av den grunn begynne å kaste dritt på amd min neste prosessor kan muligens bli akkurat en amd vi får se

Lenke til kommentar

Det er ikke AMD som er dårlig.. (overhode ikke), det er socket-festet på mange kjølere.. Swiftech og Alpha systemet er unntak.(og noen flere, husker ikke)

så det jeg prøver å si er at så lenge man har et hovedkort med 4 hull i så syns jeg AMD er bra..

De som har intel og syns AMD er no herk fordi de blir litt varme.. So what? gjør da d noe, så lenge de ikke blir ustabile så bryr ikke jeg meg.

Å dessuten så yter cpu'en bra og har rimelig pris.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 19:21, beatex skrev:

AMD=Avdanka Møkka Dritt

99% av alle som søker hjelp her er har jo AMD. Tilfeldigheter eller? Tror ikke det.

Trenger ikke noen lange kjedelige innlegg av fjortisser som ikke vet hva de snakker om når de forsvarer den dr***** de ble lurt til å kjøpe av andre kompiser, som heller ikke har peiling.

Det verste, er at dere prøver å overbevise andre, uvitende om å gå i samme fella...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: beatex på 2002-04-28 19:29 ]</font>

Hm er det våres feil at det finnes kløner som ødelegger prosessorne sine. Har gått fra intel til amd, jeg merker ikke noe forskjell stabiliteten. Eneste jeg merker er at AMD er mye raskere en intel.

Så vorfor betale mere for en prosessor som er tregere ikke forstår jeg slike id**ter.

Lenke til kommentar

jeg er godt fornøyd med varmeovnen min (amd) det er ikke ofte en får en stabil prosessor som også holder en behagelig temperatur på rommet mitt.... sommer som vinter

og angående middag så holder jeg meg til ala capri og pizza nå.... f**n så mye gass det gir meg i magen

Lenke til kommentar

Jeg konstaterer at folk ikke kunne dy seg. Det finnes mange tråder for dette, synes heller dere bør poste der så ikke hele kategorien blir flooda med forskjellige amd/intel diskusjoner. Det holder med en.

Det ble forresten noen saftige cheeseburgere til middag..

Lenke til kommentar

asså me kan ikke bare stoppa denna threaden ...

det var jo neste fred her... :smile:

Jeg skal være fredsmegler:

xp1400-xp2100, p3 1000-1200, p4 1,6-2,4

hva er egentlig den reelle forskjellen.

Mange (ikke alle) av de som henger her

bruker pc-en til å spille spill, leke med

dvd o.l. og kansje noen psykoer ligger

å mekker altfor enorme cad saker eller noe.

Hvor mye forskjell er det om du har den ene

eller den andre prosessoren?

Spillerene får kansje 230fps i q3 i steden for

180.... INGEN (nesten) har skjermer som kan vise dette, og jeg er rimeligt sikkert på at

øynene våres/hjernen oppfatter ca 140-150

bilder i sec. DVD folk vil kansje rippe på 5-20 min mindre, noe som ikke er dritten...

Kan den personen som MÅ ha over en ghz poste

en liten sak her... ikke servere for jeg snakker

om vanlige usere.

Det som er forskjellen på prosessorene kan

oppsumeres til en egenskap pr pross...

pentium: lite strøm,varme. RYKTE på seg om å

være veldig stabile. Ultimat i servere.

AMD: billig!, bra ytelse i de fleste spill.(klype salt?)

Innvendinger? Vennligst svar med en høflig tone.

Spec:

.....

.....

Ah...pcn er solgt :sad:

[ Denne Melding var redigert av: JohndoeMAKT på 2002-04-29 02:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Hvor mye forskjell er det om du har den ene

eller den andre prosessoren?

Spillerene får kansje 230fps i q3 i steden for

180.... INGEN (nesten) har skjermer som kan vise dette, og jeg er rimeligt sikkert på at

øynene våres/hjernen oppfatter ca 140-150

bilder i sec.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JohndoeMAKT på 2002-04-29 02:47 ]</font>

Ehmm.... Har en mistanke om at øyet kun oppfatter ca 30 fps? correct me if I'm wrong;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...