Gå til innhold

Ingen epost-varsling ved svar på forum-innlegg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (Stig-Arne @ 06/08/2004 : 18:22)
QUOTE (Mr.Ueland @ 06/08/2004 : 16:41)
Du vil ikke motta epost sålenge du er innlogget på forumet

Det er jo bare dumt da.. Er innlogget 24/7 jeg.. og det er jo ikke hele tiden jeg titter på postene som jeg abbonerer på..

Du logges jo automatisk ut etter at session-objektet ditt "går ut på dato", og det har vel ganske begrenset levetid. Sant sjef (Uelandern som sender meg sms midt på natta ;) )?

Det er jo ikke værre enn å bruke mine innlegg hvis du lurer på om det har skjedd noe

Lenke til kommentar

Det jeg skal fram til er at du ikke er logget på helt tiden. En stund etter at du slutter å være aktiv logges du ut fra serverens synspunkt. Sammenlign det med en skjermsparer der pålogget er det samme som bruk mens utlogget er skjermsparer :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Jonas @ 07/08/2004 : 14:37)
Du logges automatisk av etter 15 (?) minutter uten aktivitet.

Det må i så fall være avlogging serverside, for jeg har aldri blitt avlogget clientside ved inaktivitet - selv over flere timer. Og for hver gang man åpner en ny side innenfor forum.hw.no (eller søstersider), oppdateres vel session? Eller?

Men epostvarsling MÅ hikke litt. Har blant annet satt på abbonnering på nye tråder i dette forumet, men får sjelden eller aldri mail - selv om det blir laget drøssevis av nye tråder.

Men det snodigste - til tross for all hikkingen - renner mailene inn, selv om endel blir utelatt.

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 07/08/2004 : 15:50)
QUOTE (Jonas @ 07/08/2004 : 14:37)
Du logges automatisk av etter 15 (?) minutter uten aktivitet.

Det må i så fall være avlogging serverside, for jeg har aldri blitt avlogget clientside ved inaktivitet - selv over flere timer. Og for hver gang man åpner en ny side innenfor forum.hw.no (eller søstersider), oppdateres vel session? Eller?

Ja. Telleren nulles når du trykker på en link.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt.

Jeg får aldri epost-varsling på svar. Selv hvis folk svarer når jeg sitter og leser eller skriver i andre tråder.

Er det meningen at man bare skal få epost-svar så lenge man er aktiv i forumet? Altså, hvis man skriver et innlegg, slår av PCen og legger seg så timer session ut på serveren, og da får man ikke varsling?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

QUOTE (jallakim @ 07/08/2004 : 17:41)
går det ann å endre på instillingene? slik at man får mail uavhengig om man er innlogget eller ei. tror nemlig det er denne ikke-send-mail-ved-innlogget som ødelegger hele opplegget.

ikke per i dag, en mulighet kan være at jeg fjerner denne funksjonen helt slik at mailene faktisk blir sendt uansett..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...