Gå til innhold

Toshiba 490XCDT

Anbefalte innlegg

Heisdann

Hvor mye kan man kreve for denna??

Toshiba Sattelite Pro 490XCDT

Det er en fyr som prøver å selge en sånn en til en bekjent for 8500,- m/en ubrukelig dokk.

MVH

HvitNeger

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: HvitNeger på 2002-04-28 19:09 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: HvitNeger på 2002-04-28 19:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, godt spørsmål. Har en slik selv, og det er jo litt avhengig av spesifikasjonene. Maskinen har for min del langt høyere bruksverdi enn den kanskje har i rene kroner hvis du skal vurdere dette i forhold til antall MHz i forhold til en ny f.eks.

Standard på denne var:

PII-266 Mobile

32 MB EDO

4 GB

13.3 TFT, 1024x768

For en sånn er 8500 altfor mye, men at du kanskje må opp i 6 for noe tilsvarende er ikke umulig spes. pga meget god skjerm og at den uten problemer f.eks kjører XP med mer minne.

Lenke til kommentar

8500?!?

OK, jeg skal gå ut fra at dette innlegget ikke er kødd (selv om akkurat det er vanskelig).

Jeg tror jeg ler meg i hjel.

Tenk på det, da.

32MB minne er jo for lite uansett hva du tenker å kjøre på maskinen.

4GB harddisk er litt tynt for hvem som helst, i alle fall om du har tenkt å legge inn noe mer enn Word.

Skjermen er grei, men det er vel standard nå at bærbare kommer med skjermer som takler 1024x768. Husk dessuten at denne maskinen makset ut på denne oppløsningen pga. av det revolusjonerende grafikkortet med 2MB minne, og at du kun får 16 bits farger på 1024x768.

OG denne er brukt en del år går jeg ut fra? Hvordan står det til med batteriet?

OG garanti følger det jo ikke akkurat med på en så gammel maskin.

OG den er stooor i forhold til maskinene i dag.

Jeg vil ikke bare si at 8500 er en ublu pris, jeg ville bedt alle om å holde seg vekke fra hele maskinen. I beste fall betaler man en svært høy pris for en gammel maskin som vil ha store problemer med å kjøre det meste av nyere programvare. I verste fall blir det et pengesluk.

swanky

Lenke til kommentar

Forsåvidt helt enig med deg der - prisen er altfor stiv, men maskinen kjører faktisk meget godt rundt med XP for min del. Harddisken kan enkelt byttes ut med en 20-30 gb ny disk, og det hjelper også.

Så maskinen er ikke dum å ha, men for standardspec ville jeg nok aldri betale mer enn 4000-5000 avhengig av batteri og hva som følger med (nettverkskort, modem, osv)

Er ikke noe PII Pro, kun en mobil versjon av PII 266. At den er mobil tilsier vel stort sett at den bråker lite, og i vanlig bruk er den tilnærmet lydløs, vifte kommer kun i gang ved meget stor belastning over lengre tid.

Så veldig stor er maskinen ikke, men den er relativt tykk. Veier ca 3,2 kg.

Tilby halvparten av 8500, da ligner det litt mer :smile:

Lenke til kommentar

Hei igjen

Takker så mye for alle svar. :smile:)

Fikk beskjed om å ringe fyren som solgte maskinen og fortelle ham hvorfor han ikke kunneta så mye, gjorde detta og fikk øra fyllt av nedlatende ord mot meg og om hvor inkompetent jeg er. (vel...hans ord, sa ikke no om utd. min :smile:) ). Han messa en om masse specs, cpu'er osv i 15-20 min uten at jeg sa noe som helst. Orker ikke diskutere med sta kverulanter, kommer jo ingen vei da. Han påsto at han har jobba for toshiba i 15 år (haha en stor kverulant av en selger?? ) Dette provoserte meg, derfor innlegget og det at kunden (som ikke kan noe om data) blir lurt til å kjøpe rein sjær BØFF.

Vil hendvise til denna tråden så den uheldige kunden kanskje kan få igjen noen kroner i alle fall.

Igjen takk for svar

MVH

HvitNeger

[ Denne Melding var redigert av: hvitneger på 2002-05-01 04:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...