Gå til innhold

Ny RAM, budsjett = 1400 kr

speed-man

Anbefalte innlegg

Disse Corsair-brikkene, er absolutt å anbefale. Kjører 2-2-2-5 timings standard @ 2.6v, og de rommer for overklokking opp til 223mhz (446mhz) på samme timings. Etter dette må du skru opp volten ;)

Og det er så nærme du kan komme 1400 kr :p

2-2-2-5

Fy så hårete! på den klokken også§! mmm må ha bare må ha.

Corsair minnet trenger hele 2,75 volt for å funke i PC433 2-2-2-5. I tillegg klokker Crucial Ballistix en smule lengre, og klarer generelt bedre timinger med mindre volt enn Corsair. Dette i følge anandtech's test.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett det funderes om de Ballistix-brikkene som anandtech hadde til test var håndplukkete, men det blir jo bare spekulasjoner.

Men de aller aller beste er nok OCZ EB pc3500/3700.

På et DFI Lanparty A64 presses de opp til 300/600 med 3-2-2 :thumbup:

LINK

Håper hovedkort.no kommer til og ta inn det Lanparty-kortet eller var det Infinity?

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men jeg tror definitivt maskinen din vil bli kjappere og mer behagelig til reelt bruk med 2x 512MB, av en billig sort (fremfor 1 brikke til 1400). Sistnevnte gir også dual channel uansett.

To "billig" 512MB PC3200 brikker er akkurat innen rekkevidde for 1400 kroner, i følge produktguiden.

Lenke til kommentar
Kanskje litt off-topic, men jeg tror definitivt maskinen din vil bli kjappere og mer behagelig til reelt bruk med 2x 512MB, av en billig sort (fremfor 1 brikke til 1400). Sistnevnte gir også dual channel uansett.

To "billig" 512MB PC3200 brikker er akkurat innen rekkevidde for 1400 kroner, i følge produktguiden.

Fornuftig, men sant :blush:

Blir så lett dratt med i slike diskusjoner, men 1GiB minneplass er som oftest mer hensiktmessig enn dødskjapp halvpart.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Dollar sitt forslag var så aller verst og må si meg helt enig i hans påstand, så kanskje TwinMos PC3200 1024 Dual Pack Kit CL2,5 ikke er et så hakkende dårlig valg.

Edit: Men ved kjøp av kremRAM til til 1400,- nå, og nye 1400,- (samme RAM'en) om 1-2 mnd. vil nok yte bedre, men da komme spørsmålet om du vil oppgradere i en nærmeste framtid eller ei. Men hvis du har et stort behov for über-overklokking er det nok best med én krem-512MB.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...