Gå til innhold

Ny RAM, budsjett = 1400 kr

speed-man

Anbefalte innlegg

Hei

Skal skfite ut det gamle minnet med noe raskere, så da spør jeg enkelt og greit.

Har dere noen anbefalinger?

Budsjettet er som nevnt på 1400 kr og minnet skal vere PC3200 og vere på 512 Mb.

Speak out people :yes:

Endret av speed-man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vore en fordel vist det var EN brikke på 512 Mb, med tanke på framtidig oppgradering.

Ja dei der så finne ut, men leste en test her (tror det var i går) fra Anandtech der disse Corsair brikkene ikke kom så godt ut.!

Endret av speed-man
Lenke til kommentar

Tror ikke den brikken der er noe særlig igrunn. Hvis du ser på spesifikasjonene, så kjører det minnet på oppgitt frekvens (400mhz) ved 2.8v. Skal du da klokke, og hovedkortet ikke går lengre enn 2.9, får du et lite problem. SIkkert ikke veldig stramme timings heller. F.eks både mitt gigabyte k8vnxp k8t800 og chaintech vnf3-250 kort gikk ikke lengre enn 2.9..

Men mitt Abit AS8 går til 3.2 er det vel ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke den brikken der er noe særlig igrunn. Hvis du ser på spesifikasjonene, så kjører det minnet på oppgitt frekvens (400mhz) ved 2.8v. Skal du da klokke, og hovedkortet ikke går lengre enn 2.9, får du et lite problem. SIkkert ikke veldig stramme timings heller. F.eks både mitt gigabyte k8vnxp k8t800 og chaintech vnf3-250 kort gikk ikke lengre enn 2.9..

Les dette da! :whistle:

Lenke til kommentar

i testen til Anandtech kom Crusial-minnet opp på DDR500 med 2,5-2-2-5 timings, og jeg tror dette var uten noen særlig form for volt-modding ;)

Lenke til kommentar
Nå er jeg ganske forviret her, er ikke Corsair det beste til 1400 kr allikavel? :ermm:

Jo, det er nok det absolutt sikreste bruken av 1400kr du kan tenke deg! ;)

SKal du ikke klokke og hvis du skal klokke er disse et godt valg, og kjører på 2-2-2-5 rett ut av esken. Med andre brikker MÅ du justere selv...

Lenke til kommentar
Disse Corsair-brikkene, er absolutt å anbefale. Kjører 2-2-2-5 timings standard @ 2.6v, og de rommer for overklokking opp til 223mhz (446mhz) på samme timings. Etter dette må du skru opp volten ;)

Og det er så nærme du kan komme 1400 kr :p

2-2-2-5

Fy så hårete! på den klokken også§! mmm må ha bare må ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...