LarsFromasj Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei. Jeg har hørt at blåe katoder "tar livet" av UV lyset om man har det også. Men gjelder det kun blå katoder? Vil det funke med grønne katoder, evt. grønne LED's sammen med UV lys? Om de ikke står så nære? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 skjer det samme med mine røde... så vet ikke hvordan det er med det grønne... men du kan jo alltids skru av de blå ^^ Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 hehe, ja, det kan man alltids Men tanken var hvis jeg kjøper LanParty hovedkort etterhvert så må jeg jo stæsje opp med UV. Og da må det jo gjøres skikkelig, tegne på kretsene på skjermkort osv. med UV-tusj. Samtidig hadde det jo vært fint med hvertfall noen dioder rundt om unyttige plasser (Smålig inspirert av Orac3-prosjektet). Litt dritt hvis det ikke funker da. Men diodene vil kanskje ikke ødelegge så mye. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 hm.. hvis de er blå så er det en vis sjanse for at det ødelegger... jeg har blå LED vifter og en uv kathode.. det funker ikke så bra men kanskje det går an å få tak i uv LED's vet egentlig ikke Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Jeg har 2 stk ut leds Disse for å være mer presis Endret 6. august 2004 av hauer Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Altså, det jeg lurer på er om andre farge-katoder hemmer UV lysene, at UV-effekten blir dårlig om man har f.eks en del LED's i kassa (Med farge, ikke UV). Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 for å svare på det igjen... JA det gjør det.. har både røde og blå lys i kabinettet og de ødelegger for uv'n... bare så det er sagt Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Ja, jeg fikk med meg det Bare virka som det ble en misforståelse i den 2. posten din. Men det kan bare ha vært meg, Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Skal du ha UV så kjør UV massivt. Alle andre lys dreper UV effekten. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Okey, takk for svar. Kanskje heller lage et "kontrollpanel" med mulighet til å slå av/på litt av hvert. Da kan jeg ha både katoder, LEDS og UV. (Alt i en farge selvsagt. Alt annet blie juletre). Svart, chrome og grønt blir det vel... jaja, får se. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Har akkurat bytta ut noen blå katoder til fordel for 2 Uv og 2 grønne. Og jeg må si at når alle 4 er på samtidig, blir det heller slik at UV-lyset hemmer det grønne, dvs at det grønne lyset virker krafigere når UV-lysene er av. Stor fordel å ha knapper til begge, sånn at du kan slå de forskjellige lysene av og på som du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå